کاهش ۶۰ درصدی بارندگی در استان خراسان جنوبی

بارندگی‌ها در خراسان جنوبی در مقایسه با میانگین بلندمدت ۶۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۶۰ درصدی بارندگی در استان خراسان جنوبی

به گزارش مملکت آنلاین، نخعی رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای خراسان جنوبی گفت: میزان بارندگی بلند مدت در ایستگاه‌های استان ۳۵.۸ میلیمتر بوده است.

او افزود: از ابتدای سال زارعی جاری تا امروز میانگین بارندگی در ایستگاه‌های مراکز شهرستان‌ها ۱۴.۳ میلیمتر بوده است.

نخعی بیان کرد: این رقم در مدت مشابه پارسال که ۲۶.۳ میلیمتر  بوده ۴۶ درصد و در بلندمدت  که ۳۵.۸ میلیمتر ثبت شده ۶۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای خراسان جنوبی عنوان کرد: کمترین بارش در سال زراعی جاری مربوط به بشرویه با ۲.۴ میلیمتر و بیشترین بارندگی در سربیشه با ۲۸.۶ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

او بارندگی ثبت شده سال زراعی جاری در بیرجند را ۱۱.۵ میلیمتر اعلام کرد و ادامه داد: بیرجند نسبت به پارسال با ثبت ۲۲.۹ میلیمتر بارندگی ۵۰ درصد و نسبت به بلندمدت با ثبت ۴۳.۴ میلیمتر بارندگی ۷۴ درصد کاهش بارندگی داشته است.

نخعی تصریح کرد: بیشترین کاهش بارندگی در سال زراعی جاری مربوط به بشرویه با ۸۸ درصد نسبت به پارسال بوده و ۹۱ درصد نسبت به میانگین بلندمدت اختصاص دارد.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای خراسان جنوبی بیان کرد: اسدیه کمترین کاهش بارندگی را داشته و با ۱۹.۳ میلیمتر ۹ درصد کاهش بارندگی داشته است.

او به پیش بینی فصلی دما تا اردیهشت اشاره کرد و افزود: دما یک تا دو درجه در این مدت فرانرمال پیش بینی شده و گرمتر از سال پیش خواهد بود.

نخعی عنوان کرد: پیش بینی بارندگی‌ها نیز به شرط تثبیت نقشه‌ها و وجود رطوبت مناسب در جو، تا اردیبهشت آینده در حد نرمال خواهد بود.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای خراسان جنوبی اظهار کرد: حد نرمال بارندگی زمانی رخ خواهد داد که میانگین بارندگی استان در سال زراعی به ۶۷.۲۵ میلیمتر بارندگی برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر