صلاحیت ۷۳ نفر برای نامزدی انتخابات مجلس در خراسان جنوبی تایید شد

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: هیأت نظارت خراسان جنوبی ۷۳ نفر از متقاضیان نامزدی برای انتخابات مجلس را تایید صلاحیت کرده است.

صلاحیت ۷۳ نفر برای نامزدی انتخابات مجلس در خراسان جنوبی تایید شد

به گزارش مملکت آنلاین، موسی سلیمی صبح جمعه در جمع خبرنگاران پیرامون نتایج بررسی های صلاحیت داوطلبین مجلس شورای اسلامی در هیأت نظارت استان، اظهار کرد: هیأت نظارت خراسان جنوبی آمار نامزدهای تأیید صلاحیت شده را ۷۳ نفر اعلام کرده است.

وضعیت انصرافی ها

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مجموع ۲۴۵ نفر در چهار حوزه انتخابیه استان، ثبت نام خود را نهایی کرده بودند، اظهارکرد: از این تعداد ۲۴ نفر انصراف خود را اعلام کرده و یا به نتایج بررسی های هیأت اجرایی شکایتی نداشته اند.

وی افزود: از این تعداد ۹ نفر انصراف و ۱۵ نفر عدم اعتراض و شکایت داشته اند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه اطلاعات مربوط به ۲۲۱ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیأت نظارت بررسی شده، گفت: از این تعداد ۷۳ نفر در شمار تأیید صلاحیت شده ها، ۱۲۳ نفر عدم تأیید صلاحیت و ۲۵ نفر هم عدم احراز صلاحیت اعلام هستند.

شرایط نامزدها در چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی

سلیمی به تشریح شرایط در چهار حوزه انتخابیه پرداخت و گفت: در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، کل ثبت نام ۹۸ نفر و انصراف و عدم اعتراض ۱۴ نفر بوده اند.

وی با ذکر این مطلب که پرونده ثبت نام ۸۴ نفر از داوطلبان برای بررسی به هیأت نظارت استان ارسال شده بود، تصریح کرد: از میان این متقاضیان تأیید ۲۸ نفر، عدم تأیید ۴۷ نفر و عدم احراز ۹ نفر توسط هیات نظارت بوده است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی در مورد حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه هم گفت: ثبت نام نهایی در این حوزه انتخابیه ۵۲ نفر و انصراف و عدم اعتراض ۷ نفر بوده است.

سلیمی افزود: نتیجه بررسی هیأت نظارت در این حوزه برای ۴۵ نفر، تأیید ۱۴ نفر، عدم تأیید ۲۴ نفر و عدم احراز ۷ نفر بوده است.

فردوس هیچ مورد انصرافی نداشته است

وی، آمار ثبت نام نهایی در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه را ۶۵ نفر بیان کرد و ادامه داد: در این حوزه انتخابیه هیچ موردی از انصراف و عدم اعتراض نداشته ایم.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: نتایج بررسی های هیأت نظارت استان از پرونده های ۶۵ نفر متقاضی در این حوزه، تأیید ۲۳ نفر، عدم تأیید ۳۶ نفر و عدم احراز ۶ نفر بوده است.

سلیمی ادامه داد: همچنین در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه، از کل ثبت نام نهایی ۳۰ نفر و انصراف و عدم اعتراض ۳ نفر داشته ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر