بحران جدید مسکن مهر: بالا آمدن فاضلاب آپارتمان‌های کنگاور

پس از بارش‌های اخیر در کنگاور، فاضلاب برخی از بلوک‌های آپارتمانی مسکن مهر این شهر بالا آماده که باعث نارضایتی و گلایه ساکنین شد، مسوولان به دنبال این مشکل از محل بازدید و ضمن بررسی علل، پیشنهادهایی برای رفع آن مطرح کردند.

بحران جدید مسکن مهر: بالا آمدن فاضلاب آپارتمان‌های کنگاور

به گزارش مملکت آنلاین، ایرج صادقی فرماندار کنگاور در حاشیه بازدید از مسکن مهر مهردشت و تصفیه خانه این شهر گفت: پس از بررسی علل پس زدن فاضلاب در بلوک‌های مسکن مهر و گلایه به حق ساکنین، مشخص شد پمپ های واقع در تصفیه خانه فاضلاب به دلیل ورود زباله و پلاستیک مسدود شده است.

صادقی افزود: با ورود زباله و گل ولای به داخل شبکه فاضلاب عملکرد پمپ‌های تصفیه خانه کند می‌شود که اداره آبفا با استفاده از جرثقیل پمپ ها را بیرون کشیده و در حال تعمیر و رفع مشکل آنها و بازگرداندن به مدار بهره برداری می باشد.

فرزاد امیری رییس امور آبفای شهرستان کنگاور نیز با اشاره به اینکه در برخی مناطق شهر کنگاور هنگام بارندگی شدید شاهد پس زدن فاضلاب به داخلی برخی منازل هستیم، افزود: دلیل این امر ورود آب باران به داخل شبکه فاضلاب است.

امیری با بیان اینکه شبکه‌های فاضلاب صرفا برای هدایت فاضلاب طراحی شده و ظرفیت مشخصی دارد، تاکید کرد: برای هدایت آب‌های سطحی نیز شهرداری موظف است شبکه جداگانه‌ای داشته باشد که اکنون این شبکه وجود ندارد و در زمان بارندگی سیلاب ناشی از بارندگی وارد شبکه فاضلاب می‌شود.

170834562

رییس امور آبفای شهرستان کنگاور اظهار کرد: در شراط عادی درب منهول‌های فاضلاب ما در سطح شهر بسته است، اما گاهی نیروهای شهرداری برای هدایت سیلاب و جلوگیری از ورود آن به منازل مردم درب منهول‌ها را برمی‌دارند.

وی از خسارتی که به شبکه فاضلاب وارد می‌شود نیز یاد کرد و ادامه داد: گل و لای و زباله‌هایی که همراه این آب وارد شبکه می‌شود هم باعث می‌شود شبکه نیاز به شست و شو پیدا کند و هم گاهی تا تصفیه‌خانه می‌رسد و باعث آسیب به آشغالگیر، تاسیسات دانه‌گیر، سیستم هوادهی و یا پر شدن حوضچه‌ها می‌شود.

او در خصوص علت بالا آمدن فاضلاب مسکن مهر مهردشت نیز گفت: مسکن مهر مهردشت قرق به لحاظ سطح ارتفاع، در پایین ترین قسمت شهر قرار گرفته و عدم تخلیه فاضلاب این منطقه موجب گرفتگی و بالا آمدن آن در چند بلوک از این مجتمع شده است.

امیری ضمن عذرخواهی از مشترکین بعلت مشکل بوجود آمده، از شهروندان ساکن در مجتمع مسکونی، مسکن مهر قرق خصوصا بلوک های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ که با سعه صدر همکاری لازم را با این امور دارند تشکر کرد و گفت: این موضوع در حال پیگیری است و در کمترین زمان ممکن مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر