بزرگترین رویداد خوراک ایران آغاز شد

بزرگترین رویداد خوراک ایران با عنوان" گیل خوراک " امروز (پنجشنبه) با همکاری شهرداری و شورای اسلامی رشت، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در تالار مرکزی رشت - شهر خلاق خوراک یونسکو - برپا شد.

بزرگترین رویداد خوراک ایران آغاز شد

به گزارش مملکت آنلاین، رحیم شوقی شهردار رشت در این خصوص گفت: بزرگترین رویداد خوراک ایران با نمایش غذاها، دسرها و ترشی های محلی گیلان با حضور ۵۰ رستوران دار در ۲ بخش دانشجویی و با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی برپا شده است.

رحیم شوقی در حاشیه برگزاری بزرگترین رویداد خوراک ایران با بیان اینکه در این رویداد به معرفی فرهنگ غذای گیلان پرداخته شده، اظهار کرد: معرفی هر چه بیشتر رشت به عنوان برند شهر جهانی خلاق خوراک از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

وی با اشاره به نمایش غذاهای محلی فراموش شده گیلان در کنار سایر خوراک در این رویداد خاطر نشان کرد: احیای غذاهای فراموش شده محلی استان و معرفی آنها از دیگر اهداف مهم این رویداد است.

شوقی اضافه کرد: معرفی غذاهای رستوران‌ها و مهمان پذیرها، معرفی آموزشگاه‌های پخت غذا و معرفی فعالان گردشگری گیلان اعم از جامعه هتلداران، رستوران داران و بوم گردی‌های استان از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برنامه های این رویداد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر