گرما در راه استان مازندران / زمستانی شبیه بهار

هواشناسی با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی از امروز سه شنبه تا روز چهارشنبه، پیش بینی کرد که آسمان مازندران در طی این مدت صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه باشد.

گرما در راه استان مازندران / زمستانی شبیه بهار

به گزارش مملکت آنلاین، طبق پیش بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران طی امروز و فردا پایدار خواهد بود و دمای هوا نیز در مقایسه با روز گذشته افزایش محسوسی خواهد یافت.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که با استقرار سامانه پایدار جوی، میانگین دمای هوا طی امروز و فردا در مناطق مرکزی و شرقی بین ۱۷ تا ۲۱، مناطق غربی بین ۱۹ تا ۱۷ و در مناطق کوهستانی نیز بین ۶ تا ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

طبق پیش بینی هواشناسی، در روز پنجشنبه با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، آسمان مازندران در مناطق ساحلی و جلگه ای ابری تا نیمه ابری و با وزش باد به نسبت شدید، بارش باران و کاهش دما و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز مه آولد با بارش پراکنده باران و برف همراه خواهد بود.

با شمالی شدن جریان هوا در روز پنجشنبه، دمای هوا در مناطق مختلف مازندران نیز روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت به گونه ای که میانگین دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۱۷ تا ۱۸ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین هفت تا ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی شده است.

هواشناسی پیش بینی کرد که در آخرین روز هفته جمعه نیز آسمان مازندران ابری و در مناطق غربی با بارش پراکنده باران و در اواخر روز با کاهش تراکم ابر همراه باشد.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، شرایط جوی مازندران طی امروز و فردا، صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما و در روز پنج‌شنبه نیز نیمه ابری و از بعدازظهر ابری همراه با کاهش دما، وزش باد به نسبت شدید و بارندگی و در ارتفاعات نیز مه آلود با بارش پراکنده باران و برف همراه خواهد بود.

آسمان مازندران در آخرین روز هفته جمعه نیز ابری با بارش پراکنده باران و به تدریج با کاهش ابر پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۲۰ و دلیر چالوس با ۶.۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از هفت درجه افزایش نشان می دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر