بکارگیری اتباع خارجی فاقد فاقد پروانه کار در ساوه ممنوع شد

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساوه گفت: بکارگیری اتباع خارجی فاقد فاقد پروانه کار و خارج از مجوز فعالیت آنان در هر گونه از مشاغل در این شهرستان ممنوع است.

بکارگیری اتباع خارجی فاقد فاقد پروانه کار در ساوه ممنوع شد

به گزارش مملکت آنلاین، محمدرضا نادری با بیان اینکه دستورالعمل ممنوعیت بکارگیری اتباع فاقد مجوز در این شهرستان بر اساس تصمیم کارگروه اشتغال شهرستان انجام شده است و براساس آن بکارگماری اتباع بیگانه فاقد کارت معتبر و یا بکارگیری در شغلی غیر از شغل درج شده در کارت کار تخلف محسوب می شود.

وی اضافه کرد: بر اساس تصمیمات این کارگروه اجرای ماده های ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار مورد تاکید قرار گرفته و با کارفرمایان متخلف براساس بند "ج" ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برخورد می شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساوه یادآور شد: براساس ماده ۱۲۰ قانون کار،تنها اتباع بیگانه‌ای که دارای روادید و یا حق کار مشخص و پروانه کار باشند می توانند در ایران مشغول به کار شوند.

وی گفت: کار فرمایانی که اتباع بیگانه را که فاقد پروانه کارند ویا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده است به کار گمارند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده است بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کار فرما قطع شده مراتب را به وزارت کار وامور اجتماعی اعلام نکنند ، با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز محکوم می شوند.

نادری خاطر نشان کرد: بند "ج" ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به منظور جلوگیری از حضور نیروی کار غیرمجاز خارجی در بازار کار کشور، وزارت کار و امور اجتماعی مکلف است کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه را به کارمی گیرند بابت هر روز اشتغال غیر مجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه نماید کرده و در صورت تکرار تخلف این جریمه ۲ برابر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر