خشکسالی شدید در مشهد / مدیرعامل آبفا: برای بارش باران دعا کنید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: طی سال های اخیر و بروز خشکسالی های پی در پی، شهرستان مشهد در وضعیت خشکسالی بسیار شدید قرار گرفته است.

خشکسالی شدید در مشهد / مدیرعامل آبفا: برای بارش باران دعا کنید

به گزارش مملکت آنلاین، حسین اسماعیلیان صبح چهارشنبه در جمع ائمه جماعات استان‌های خراسان (رضوی، شمالی و جنوبی) اظهار کرد: طی سال‌های اخیر و بروز خشکسالی‌های پی در پی، شهرستان مشهد در وضعیت خشکسالی بسیار شدید قرار گرفته و به تبع آن کاهش شدید منابع آب موجب بروز شرایط بحرانی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به سنت نیاکان ما در پاسداشت آب، وجود قنات‌های چند هزار ساله در استان را نمودِ سازگاری گذشتگان با اقلیم خشک منطقه دانست.

وی افزود: در حال حاضر نیز علیرغم اجرای پروژه‌ها و اقدامات فراوان در دست اجرا، آنچه که بسیار مهم است موضوع سازگاری ما با محیط و اقلیم خشک این منطقه است.

اسماعیلیان اظهار کرد: سال گذشته و بر اساس فرض بدبینانه برای تابستان ۱۴۰۲، برنامه گذر از تنش آبی مشهد در سطوح کلان کشوری و استانی به تصویب رسید و پروژه‌های متعدد اضطراری با اعتباری بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد اجرا شد که در نتیجه آن و با لطف خدای متعال و عنایت امام رضا علیه السلام و نیز همراهی شهروندان، تابستان امسال بدون کمترین مشکل پشت سر گذاشته شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تصریح کرد: با وجود پیش بینی بارندگی مطلوب در پاییز سال جاری، مشهد تاکنون با بیش از ۵۰ درصد کاهش بارندگی نسبت به مدت مشابه دوره آماری رو به است و ضمن امید به رحمت الهی، به لحاظ مدیریتی باید شرایط بدبینانه را برای تابستان سال آینده متصور شویم.

وی با مهم و ضروری دانستن مقوله مدیریت مصرف و تأکید بر فرهنگسازی مدیریت مصرف بهینه آب در سطوح مختلف جامعه خاطرنشان کرد: روحانیون و ائمه جماعات که معتمد و مورد مراجعه مردم هستند می‌توانند نقش فعال و مثمر ثمری را در افزایش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص وضعیت بحرانی آب ایفا کنند.

اسماعیلیان همچنین از تمام روحانیون و ائمه جماعات خواست تا دعا و طلب باران از خداوند متعال همچون نماز باران و سایر ادعیه سفارش شده در این خصوص را مد نظر داشته و به انجام برسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر