نگهداری ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده توسط راهداری / جابجایی ۵۰۰ میلیون تن کالا از طریق شبکه جاده‌ای

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: بیش از ۵۰۰ میلیون تن کالا از طریق شبکه جاده‌ای کشور جابجا شده است.

نگهداری ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده توسط راهداری / جابجایی ۵۰۰ میلیون تن کالا از طریق شبکه جاده‌ای

به گزارش مملکت آنلاین، حسین متولی در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل در لرستان، ضمن تبریک این هفته به فعالان حوزه حمل‌ونقل و راهداری، اظهار کرد: ۸۰ درصد تولید ناخالص ملی مرتبط به حوزه حمل‌ونقل است و این حوزه سهم خوبی در بخش اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

وی با اشاره به رابطه مستقیم دو بخش راهداری و حمل‌ونقل، افزود: در صورت تضعیف هر کدام از این بخش‌ها بخش دیگری نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توسعه و نگهداری در حوزه راهداری و حمل‌ونقل را مهم دانست و تصریح کرد: سه درصد سهم حمل‌ونقل و راهداری کشور مربوط به لرستان است.

متولی با اشاره به ۱۲۷ میلیون تردد از طریق پایانه‌های مسافری در سال گذشته، خاطرنشان کرد: سهم تردد ناوگان سواری بیش از یک میلیارد است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ میلیون تن کالا از طریق شبکه جاده‌ای کشور جابجا شده است و بیش از هشت هزار شرکت حمل‌ونقل در کشور فعالیت دارند، اضافه کرد: بیش از ۶۵۰ هزار راننده در این شبکه مشغول به ارائه خدمات هستند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به نگهداری بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده توسط راهداری، افزود: در طرح راهداری زمستانه بیش از ۱۲ هزار راهدار و بیش از هزار پایگاه زمستانه فعال هستند.

متولی از توسعه و نوسازی ناوگان مسافری اتوبوسی، مینی‌بوس و ون خبر داد و گفت: این مهم تا پایان سال محقق خواهد شد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: سال گذشته برای هوشمند سازی سامانه مدیریت ترافیک در کشور بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان نیز در این مراسم از فعالیت ۴۰۰ نیروی راهدار در ۳۸ پایگاه با ۲۶۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در طرح زمستان خبر داد.

مرتضی شیروانی تصریح کرد: در هشت‌ماهه امسال ۳۷۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی استان آسفالت شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر