آلودگی هوا به همدان رسید

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: شاخص کیفیت هوای شهر همدان هم اینک برای گروه های حساس سنی در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

آلودگی هوا به همدان رسید

به گزارش مملکت آنلاین، سید عادل عربی اظهار کرد: بر اساس داده های ایستگاه پایش کیفیت، هوای شهر همدان در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس ثبت شد و این شاخص تا ظهر امروز به عدد ۱۳۴ رسید.

وی افزود: براساس بررسی های صورت گرفته با توجه به برودت و پایداری هوا، آلودگی هوا تا دوشنبه ادامه دارد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان با بیان اینکه هوای مابقی شهرهای استان همدان سالم و پاک است،گفت: آلودگی هوا ناشی از وارونگی دما یا پدیده اینورژن است.

توصیه های پزشکی در شرایط آلودگی هوا

دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با صدور اطلاعیه ای توصیه هایی به شهروندان در شرایط آلودگی هوا داشت که به شرح زیر است.

شهروندان برای کاهش آثار زیانبار آلودگی هوا تا حد امکان از خروج غیر ضرور از منزل و تردد در هوای آزاد و معابر شهری خودداری کنید.

هر گونه فعالیت بدنی مثل پیاده روی و دوچرخه سواری در هوای آلوده منجر به آسیب جدی به سیستم تنفسی می شود بنابراین لازم است از هر گونه فعالیت بدنی در هوای آزاد خودداری شود.

کودکان، خانم های باردار، سالمندان، بیماران آسمی، افرادی که سابقه بیماری های قلبی و تنفسی دارند باید از حضور در سطح شهر و هوای آزاد خودداری نمایید.

در صورت استفاده از خودروی شخصی، شیشه های خودرو را بالا بکشید و تهویه خودرو را در حالت گردش هوای داخل قرار دهید تا هوای آلوده وارد کابین خودرو نشود.

درصورتی که به ضرورت از منزل خارج می شوید، برای جلوگیری از استنشاق هوای آلوده از ماسک مناسب استفاده نمایید.

کارکنانی که به واسطه شغلی بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند نظیر پاکبان ها و ماموران پلیس از وسایل حفاظت فردی مناسب استفاده کنند.

باید از مصرف سیگار و قلیان خودداری کرد و مصرف شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات را برای کاهش اثرات آلاینده های هوا افزایش داد.

پنجره های مشرف به هوای آزاد، بسته نگه داشته شوند و درصورت مواجهه با تنگی نفس و هرگونه ناراحتی قلبی- عروقی، به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر