یک سوم متقاضیان نهضت ملی مسکن در بروجرد واجد شرایط هستند

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۳۳ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بروجرد وجود دارد که ۱۱ هزار نفر از انها واجد شرایط دریافت هستند.

یک سوم متقاضیان نهضت ملی مسکن در بروجرد واجد شرایط هستند

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری بروجرد بهزاد شاکرمی شنبه شب در جلسه شورای مسکن شهرستان بروجرد تامین زمین را یکی از بزرگترین مشکلات موضوع مسکن در لرستان ذکر کرد و درعین حال افزود: بروجرد تنها شهرستان این استان است که مشکل تامین زمین ندارد.

وی افزود: در مناطقی که زمین وجود دارد نباید به سمت آپارتمان سازی برویم، برنامه‌ریزی مسکن در بروجرد چون زمین وجود دارد باید به سمت ویلایی باشد.

شاکرمی اظهار داشت: در لرستان اولین شهری که استارت واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت را زد، بروجرد بود و در ماه‌های آینده واگذاری بیشتری در بروجرد صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۷۰۰ نفر متقاضی طرح جوانی جمعیت در بروجرد هستند، بیان کرد: بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هکتار زمین برای اجرای طرح در بروجرد نیاز است و تا پایان امسال تعداد متقاضیان به ۲ هزار نفر می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین فاکتورهایی که تاکنون توانسته مردم را به اجرای طرح جوانی جمعیت تشویق کند واگذاری زمین است، گفت: تنها بانکی که در بروجرد پای کار است بانک مسکن است و تا یک ماه پیش یک هزار و ۸۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن برای پرداخت تسهیلات آماده شده است.

شاکرمی افزود: در اجرای طرح مسکن خود مالکی نیز هزار و ۷۰۳ متقاضی به بانک‌های بروجرد معرفی شدند که از این تعداد ۵۴۶ متقاضی عقد قرارداد کردند و هزار و ۲۰۰ متقاضی دیگر در انتظار عقد قرارداد هستند و مدیران بانک ها باید در این زمینه همکاری کنند.

وی بیان کرد: در بحث تسهیلات مسکن در لرستان به دلیل اینکه تامین منابع مالی پائین است، بانک‌ها موظف هستند کمبود منابع مالی اطلاع را دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: یکی از مشکلات مسکن در بروجرد صدور پروانه ساخت است که انتظار داریم شهرداری کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر