بارش‌های شدید در راه‌های جنوب استان کرمان خسارت سنگینی برجای گذاشت

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان از خسارت ۱۰۰ میلیاردی بارندگی‌های اخیر به راه‌ها و ابنیه فنی در منطقه خبر داد و گفت: در حال حاضر با تلاش‌های صورت گرفته همه راه‌های جنوب کرمان باز و تردد بدون هیچ مانعی جریان دارد.

بارش‌های شدید در راه‌های جنوب استان کرمان خسارت سنگینی برجای گذاشت

به گزارش مملکت آنلاین، وحید میرافضلی امروز، ۲۷ آبان‌ماه در حاشیه بازدید از وضعیت راه‌های جنوب کرمان و بررسی خسارات ناشی از بارش‌های اخیر اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش‌های سیل آسا در منطقه، اقدامات پیشگیرانه از قبیل اصلاح رادیه و برید ۱۵۰ دستگاه پل تعمیر و مرمت ۵۰ آبنما، لایروبی ورودی و خروجی پل‌ها به طول ۱۵۰۰ متر، بازگشایی و تنقیه دهانه پل‌ها و اجرا و اصلاح قنو خاکی به طول ۱۰۰۰ متر و ساخت ۷۵۰ متر قنو بتنی جهت هدایت‌های سطحی در راستای کاهش خسارات احتمالی سیلاب‌ها پیش از وقوع بارندگی‌ها در سطح راه‌های اصلی فرعی و روستایی انجام  شده است. 

وی خسارت بارندگی‌های اخیر را در حوزه راه‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: متاسفانه در پی سیلاب‌ها و بارنگی‌های اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌های جنوب کرمان وارد شده است.

 میرافضلی از آماده باش  اکیپ‌های راهداری در زمان اعلام شرایط جوی بحرانی خبر داد و افزود: بعد از  بازدیدهای میدانی توسط کارشناسان این اداره کل مشخص شد خسارت وارد شده بیشتر به راه‌های روستایی، پل‌ها و ابنیه فنی بوده است .

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان از بازگشایی ۲۳۰ کیلومتر راه روستایی خبر داد که تردد در همه محورها وجود دارد و گفت: در پی بارندگی‌های آبان ماه عملیات تیغ زنی راه‌های روستایی متاثر از سیل توسط عوامل و ماشین آلات راهداری به طول ۲۳۰ کیلومتر که عمدتا مناطق کوهستانی بودند تسطیح، تیغ زنی و بازگشایی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر