آلودگی هوا در اصفهان ادامه خواهدداشت

اداره کل هواشناسی استان اصفهان هشدار داد: شرایط پایداری جوی و انباشت غلظت آلاینده‌های هوا همراه با کاهش کیفیت هوا تا اواخر وقت فردا (چهارشنبه) در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی استان تداوم دارد.

آلودگی هوا در اصفهان ادامه خواهدداشت

به گزارش مملکت آنلاین، بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

 اداره کل هواشناسی اصفهان روز سه‌شنبه با صدور اطلاعیه‌ای از تداوم شرایط پایداری و انباشت غلظت آلاینده‌ها همراه با کاهش کیفیت هوا، از اوایل وقت روز چهارشنبه(فردا) تا اواخر وقت همان روز در مناطق مرکزی و صنعتی استان و کلانشهر اصفهان خبر داد.

این وضعیت برای اصفهان، خمینی‌ شهر، بُرخوار(دولت‌آباد)، لنجان، صنعتی اصفهان، فرودگاه اصفهان، فلاورجان، لنجان(زرین شهر)، مبارکه و نجف‌آباد فعال خواهد بود.

احتمال افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توام با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها در صورت کنترل نشدن منابع آلاینده و رسیدن به شرایط بسیار ناسالم بویژه در مناطق پُرتردد و صنعتی استان وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان بویژه افراد آسیب‌پذیر توصیه شده است که از تردد و فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

همچنین به مسوولان توصیه شده است تا در زمینه تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت لازم را داشته باشند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشاندهنده جوی پایدار تا اوایل روز چهارشنبه بر روی استان است و وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان بصورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد ملایم و در مناطق مرکزی و صنعتی استان غُبارآلود پیش بینی می‌شود.

محمدرضا رفیعی افزود: با توجه به پایداری جو و انباشت غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا تا اواسط روز چهارشنبه بویژه در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی (در برخی ساعات در حد ناسالم برای عموم) پیش بینی می‌شود و از بعدازظهر روز چهارشنبه با ورود سامانه ناپایدار شرایط کاهش غلظت آلاینده‌ها و همچنین شرایط افزایش ابر، وزش باد و بارش رگباری در مناطق غربی استان مهیا می شود.

وی، برای کلانشهر اصفهان در روز چهارشنبه(فردا) هوای صاف تا قسمتی ابری در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد و در ساعات اولیه روز غُبارآلود و برای روز پنجشنبه هوای نیمه ابری در برخی ساعات ابری، وزش باد و در نیمه غربی با بارش باران پیش بینی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر