خبر دریافت شناسنامه نوزاد در ازای کاشت درخت در ایلام تکذیب شد

خبر منتشر شده با عنوان «دریافت شناسنامه نوزاد در ایلام منوط به کاشت درخت شد» از سوی مدیر کل ثبت احوال استان ایلام تکذیب شد.

خبر دریافت شناسنامه نوزاد در ازای کاشت درخت در ایلام تکذیب شد

به گزارش مملکت آنلاین، در پی انتشار خبری با عنوان «دریافت شناسنامه نوزاد در ایلام منوط به کاشت درخت شد» (اینجا) مدیرکل ثبت احوال ایلام ضمن تکذیب خبر مذکور گفت: کاشت نهال به عنوان الزامات تحویل شناسنامه نوزاد نمی باشد و صدور و تحویل شناسنامه یکی از وظایف قانونی ادارات ثبت احوال است.

خسروی با اشاره به اینکه انتشار این خبر از سوی اداره کل منابع طبیعی ایلام صورت گرفته است و انعکاس آن بدون هماهنگی با ثبت احوال جای تعجب دارد افزود: صدور شناسنامه از تکالیف ثبت احوال است و دستگاه دیگری نمی تواند در این خصوص اظهار نظر نماید.

وی در ادامه توضیح داد: چند روز قبل نشستی با مدیرکل محترم منابع طبیعی استان برگزار شد که در راستای ترویج امور فرهنگی و کمک به محیط زیست، مقرر شد در صورتی که خانواده ای صاحب فرزند شود به ایشان امتیازی از سوی منابع طبیعی برای کاشت نهال به صورت رایگان در فضایی مشخص داده خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال ایلام در پایان اعلام کرد: این اداره کل بنابر وظیفه ذاتی خود نسبت به صدور و تحویل شناسنامه اقدام نموده و هیچگونه تفاهم نامه ای در این خصوص منعقد نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر