فعالیت دریایی در دریای خزر فعلا ممنوع شد

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از اواخر وقت امروز یکشنبه تا بعد از ظهر سه‌شنبه هفته جاری، ناامن اعلام کرده است.

فعالیت دریایی در دریای خزر فعلا ممنوع شد

به گزارش مملکت آنلاین، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با نفوذ سامانه پرفشار و شمالی شدن جریان هوا، دریای خزر با وزش باد شدید و احتمال بارش باران مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۳ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۲ متر و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۲.۵ متری شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن شناگران و غواصان، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، غرق شدن شناورهای سبک و تفریحی، شناورهای صیادی، احتمال آسیب به شناورهای نیمه سنگین، اختلال در فعالیت های بندری، احتمال آسیب به فعالیت‌های فراساحل و فعالیت‌های سکوهای نفتی را نیز به همراه خواهد داشت.

در این اخطاریه به مسافران و علاقه‌مندان به دریا توصیه شده است در طی این مدت علاوه بر خودداری از فعالیت‌های تفریحی، جوانب احتیاط را در فعالیت های صیادی در نظر بگیرند.
مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

شرایط جوی امروز مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما و وزش باد گرم جنوبی گاهی به نسبت شدید و از شامگاه یکشنبه با وزش باد و افزایش ابر پیش‌بینی شده است.

آسمان مازندران در روز دوشنبه نیمه ابری بتدریج ابری، در ارتفاعات گاهی مه آلود، وزش باد به نسبت شدید، کاهش دما، از سمت غرب استان با رگبار باران و احتمال رعد و برق و در روز سه شنبه در مناطق غربی و مرکزی نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما در دامنه ها و ارتفاعات با بارش پراکنده و وزش باد و از اواخر روز با کاهش ناپایداری و در مناطق شرقی نیز نیمه ابری خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران از روز چهارشنبه تا جمعه را نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما، در ارتفاعات غربی در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و بارش پراکنده باران پیش‌بینی کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر