افزایش قیمت کود منتفی شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه گفت: مصوبه افزایش ۳۰ درصدی قیمت کود شیمیایی منتفی شده است و کشاورزانی که به قیمت جدید کود خریداری کرده اند می توانند برای دریافت اضافه وجوه پرداختی خود به کارگزاری ها مراجعه کنند.

افزایش قیمت کود منتفی شد

به گزارش مملکت آنلاین، سهراب مصطفی با اعلام این خبر اظهار کرد: در تاریخ ۲۲ مهرماه امسال براساس مصوبه وزارت جهاد کشاورزی قیمت انواع کود شیمیایی حدود ۳۰ درصد افزایش یافت و از این تاریخ به کشاورزان براساس قیمت های جدید کود تحویل داده شد.

وی افزود: در تاریخ ۲۵ مهرماه و تنها پس از سه روز از ابلاغ این مصوبه، وزارتخانه اقدام به لغو آن و تحویل کود بر اساس قیمت های قبل توسط کارگزاری ها کرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه یادآور شد: همه کشاورزانی که در طی این سه روز اقدام به خرید کود براساس قیمت های جدید کرده اند می توانند با مراجعه به کارگزاری هایی که در آنها اقدام به خرید کرده اند مبلغ اضافه پرداختی خود را از آنها دریافت کنند.

توزیع بیش از ۵۲ هزار تن کود شیمیایی در سال جاری

مصطفی گفت: این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲ هزار و ۲۳۸ تن انواع کودهای شیمیایی از جمله ازته، فسفاته، پتاسه و اوره بین کشاورزان کرده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: این افزایش توزیع به دلیل پیش بینی های هواشناسی مبنی بر بارش باران در مهرماه امسال بود که موجب شد تا کشاورزان زودتر از سال گذشته اقدام به کشت پاییزه و در نتیجه خرید کود کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه یادآور شد: بر همین اساس از ابتدای شهریور تا ۲۸ مهرماه سال جاری ۲۵ هزار و ۱۵۶ تن انواع کود شیمیایی میان کشاورزان توزیع شد که نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد افزایش یافته است.

توزیع ۸۵ هزار تن کود اوره

مصطفی افزود: توزیع کودهای شیمیایی به شکل حواله‌های الکترونیکی انجام می‌شود و کشاورزان با مراجعه به کارگزاری‌ها می‌توانند کود مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی ادامه داد: این شرکت امسال همچنین اقدام به توزیع ۸۵ هزار تن کود اوره تولیدی پتروشیمی کرمانشاه در بین ۱۳ استان کشور کرد که از این میزان ۳۲ هزار تن در استان کرمانشاه توزیع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر