پلمب ۱۲۹ مشاور املاک غیرمجاز در استان همدان

مدیرکل راه و شهرسازی همدان از پلمب ۱۲۹ مشاور املاک در استان خبر داد.

پلمب ۱۲۹ مشاور املاک غیرمجاز در استان همدان

به گزارش مملکت آنلاین، مجید صالحی در خصوص اجرای طرح بررسی و رصد مشاوران املاک گفت: ۲ هزار و ۶۸۸ بنگاه مسکن فعال در سطح استان وجود دارد که رصد و بررسی از آن‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

او گفت: به دستور وزیر راه و شهرسازی کارگروهی برای رصد مشاوران املاک غیرمجاز تشکیل شده که در استان‌ها هم این کارگروه شامل فعالیت راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی و صمت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ۲ هزار و ۹۹۲ بازرسی در سطح استان انجام شده که ۱۳۵ مشاور املاک غیرمجاز بودند که باید برای اخذ مجوز اقدام کنند.

صالحی با بیان اینکه ۱۲۹ مشاور املاک پلمب شده است گفت: جریمه این تعداد مشاور املاک حدود یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که پلمب این مراکز اثر خوبی در بازار اجاره مسکن داشته است.

او با تاکید بر اینکه این بازدید‌ها ادامه‌دار خواهد بود عنوان کرد: بازدید‌ها هر هفته با محوریت تعزیرات حکومتی صورت می‌گیرد که در بازار نیز تاثیرات خود را گذاشته و باعث کاهش نرخ اجاره و کاهش قیمت مسکن هم شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: بازدیدها، رصد و بررسی مشاوران املاک باعث می‌شود که بنگاه‌ها از امور غیرمجاز مانند عدم ثبت اجاره‌نامه‌ها در سامانه، جلوگیری از قیمت‌های غیرواقعی برای فرار از مالیات و تعدیل قیمت‌ها سر باز نزنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر