رونمایی از فراخوان نخستین جشنواره ملی «کیش؛ بهشت خانواده»

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به رونمایی از پوستر و فراخوان نخستین جشنواره «کیش؛ بهشت خانواده»، گفت: «خانواده و کیش» و «محیط زیست و کیش»، «نشاط اجتماعی و حریم خانواده در کیش» و «کیش و احترام به قانون» موضوعات محوری این رویداد است.

رونمایی از فراخوان نخستین جشنواره ملی «کیش؛ بهشت خانواده»

به گزارش مملکت آنلاین، «سیدعلیرضا فاطمیان‌پور» روز پنجشنبه در حاشیه رونمایی از پوستر و فراخوان نخستین جشنواره «کیش؛ بهشت خانواده»، اظهار کرد:‌ این جشنواره در سه بخش فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای، عکس و پوستر برگزار خواهد شد تا در مسیر به رخ کشیدن هر چه بیشتر جاذبه‌های دیداری از منظر هنر با محوریت موضوع مهم خانواده، گام تازه ای برداشته شود.

وی اهداف برگزاری این جشنواره را نمایش تحکیم بنیان خانواده ایرانی با زبان هنر، استفاده از ظرفیت هنری برای ارتقای فرهنگ، کشف و شناخت استعدادهای هنری در بخش‌های مختلف و بهره‌گیری از محتوای تولیدی شکل گرفته در مسیر ارتباط موثر میان جزیره کیش و سرزمین اصلی دانست.

«فاطمیان‌پور» در رابطه با ضوابط شرکت در بخش عکس این جشنواره،‌ بیان کرد: هر عکاس می‌تواند پنج تک‌عکس برای شرکت در جشنواره ارائه کند و عکس‌ها باید با یکی از موضوعات قیدشده در فراخوان و یا پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی آنها مرتبط باشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تمامی عکس‌های ارسالی باید با فرمت جی پی جی، ضلع بزرگ ۲ هزار پیکسل و حجم حداکثر ۲ مگابایت باشند، خاطرنشان کرد: عکس‌ها باید بدون واترمارک باشند؛ همچنین پس از ارسال عکس‌ها به جشنواره، دبیرخانه امکان هرگونه بهره‌برداری از آنها را با ذکر نام عکاس برخوردار خواهد بود.

رییس نخستین جشنواره «کیش؛ بهشت خانواده» ادامه داد:‌ عکس‌های گرفته‌شده با تلفن همراه بصورت جداگانه داوری خواهند شد و علاقه مندان پس از تکمیل فرم ثبت‌نام در تارنمای festival.kish.ir عکس‌های خود را در فضای تعیبه‌ شده در نشانی یادشده باید بارگذاری کنند.

وی همچنین در رابطه با بخش فیلم کوتاه این جشنواره توضیح داد: مدت زمان فیلم‌ها نباید بیشتر از ۱۰۰ثانیه باشد و محتوای تولیدی باید با محوریت موضوعات قیدشده در فراخوان باشد.

فاطمیان‌پور با اشاره به اینکه هر شرکت‌کننده امکان ارسال سه فیلم به جشنواره را دارد و کارگردان ملزم است فیلم، نام فیلم، نام کارگردان و شماره تلفن همراه و ایمیل خود را در تارنمای festival.kish.ir بارگذاری کند، بیان کرد: تمامی فرمت‌های ویدیویی مرسوم در این رویداد پذیرش می‌شوند و پس از ارسال فیلم‌ها به جشنواره، دبیرخانه امکان هرگونه بهره‌برداری از آنها را با ذکر نام فیلمساز خواهد داشت.

وی اضافه کرد: محتوای پوسترها نیز باید حول محور موضوعات مندرج در فراخوان باشد؛ پوسترها باید به صورت عمودی باشند و هر شرکت‌کننده امکان ارسال حداکثر ۲پوستر را خواهد داشت؛ پوسترها باید با فرمت جی پی جی به جشنواره ارسال شوند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که تمامی حقوق مادی و معنوی اثر برای ارسال کننده محفوظ است، گفت: تبعات حقوقی ارائه آثاری که متعلق به غیر باشد، بر عهده ارسال‌کننده خواهد بود و دبیرخانه جشنواره امکان هرگونه بهره‎برداری از آثار ارسال شده را (با ذکر نام مولد) برای خود قائل است و محدودیت سنی برای شرکت در هیچکدام از بخش‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: محدودیتی برای شرکت افراد در بخش‌های مختلف جشنواره لحاظ نشده و هر متقاضی امکان حضور در تمامی بخش‌های جشنواره را دارا است.

«فاطمیان‌پور» همچنین با اعلام این خبر که در این جشنواره بخش ویژه‌ای تحت عنوان «کیشوندان» و تولیدات آنان در سه بخش برگزار خواهد شد، افزود: پایان زمان ارسال آثار و آغاز داوری این رویداد ۲۲ آذر ۱۴۰۲ تعیین شده است و آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان نیز ۱۴ دی ۱۴۰۲، همزمان با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در جزیره کیش خواهد بود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با جوایز بخش ملی این جشنواره اظهار کرد:‌ علاوه بر تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، جایزه نقدی نفرات اول تا سوم به ترتیب ۲۵۰، ۱۵۰ و ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

فاطمیان‌پور اضافه کرد: همچنین جوایز نفرات برتر بخش ویژه (آثار برتر کیشوندی) نیز برای هرسه منتخب ۵۰میلیون ریال تعیین شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر