اعزام نیروهای امدادی ایران از خراسان رضوی به افغانستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ارسال اقلام و نیروهای امدادی این جمعیت از مرز دوغارون به بخشهای زلزله زده کشور افغانستان آغاز شد.

اعزام نیروهای امدادی ایران از خراسان رضوی به افغانستان

به گزارش مملکت آنلاین، محسن ذاکریان افزود:به دنبال دریافت درخواست رسمی هلال احمر کشور افغانستان از جمهوری اسلامی ایران،بلافاصله تیمهای جست و جو و نجات، واکنش سریع و اقلام و خودروهای امدادی و تجهیزات مربوطه و اقلام امدادی اسکان و تغذیه اضطراری از سراسر کشور آماده و تامین شدند.

وی ادامه داد: در این قالب جمعیت هلال احمر این استان ۲۱ نیروی امدادی، ۱۱ دستگاه خودرو عملیاتی امدادی، ۲ قلاده سگ زنده یاب و اقلام امدادی مرتبط با اسکان و تغذیه ۵۰۰ خانوار را تامین کرد و در حال ارسال آنهاست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: این کمکهای امدادی و نیروهای انسانی در قالب دو اعزام به افغانستان فرستاده می‌شوند.

ذاکریان افزود: تمامی کمک‌های امدادی و نیروهای انسانی کشوری از مرز خراسان رضوی به سمت کشور افغانستان اعزام می‌شود که شامل ۵۴ نیروی انسانی امدادگر، ۱۹ دستگاه خودرو امدادی ، پنج قلاده سگ زنده یاب ، ۹ دستگاه تجهیزات مرتبط با زنده یاب شامل بتن بر و چوب بر و نیز اقلام امدادی شامل ۵۰۰ چادر، چهار هزار پتو و هزار تخته موکت است.

وی ادامه داد: مجموع اقلام غذایی و اسکان به استعداد ۵۰۰ خانوار برای خانواده های آواره افغان اعزام می شود که امکان افزایش تمامی اقلام و نیروهای امدادی وجود دارد.

زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۳ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) روز شنبه ۱۵ مهر مناطق وسیعی از افغانستان را لرزاند. برخی منابع شدت این زلزله را ۶.۵ ریشتر اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر