افزایش ۵ برابری درآمد اوقاف زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: درآمد اوقاف زنجان در ۶ ماهه نخست امسال ۴۲۱ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۵ برابری درآمد اوقاف زنجان

به گزارش مملکت آنلاین، حجت‌الاسلام مختار کرمی، بعد از پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: دست‌های پشت پرده به تخریب سازمان اوقاف دامن می‌زند در حالی که این نهاد ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند گره‌های کشور را بگشاید.

وی ابراز کرد: در استان مشکلی با هیچ دستگاهی نداریم و بین همه نهادهای فرهنگی و قضایی، امامان جماعت، فعالان قرآنی و سایر موارد ارتباط خوبی برقرار است اما لازم است برخی مدیران استانی به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی تعامل بیشتری با اوقاف داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آسیب‌ها و فوایدی دارد، یادآور شد: در حال حاضر مقرر شده که در بخش‌هایی که اوقاف توان سرمایه‌گذاری دارد، وارد بخش خصوصی نشویم؛ چراکه عوامل این مجموعه بهتر با قوانین وقف آشنا هستیم و به‌کارگیری بخش‌های ناآشنا روند سرمایه‌گذاری را طولانی می‌کند.

وی با بیان اینکه با رویکردهای جدید و اقدامات انجام شده اکنون اوقاف قدرت سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: هیچ مدیری بدون همکاری بدنه و نیروها نمی‌تواند کاری انجام دهد و در این بین گاهی قضاوت‌های جامعه عمدتا غیرکارشناسی است و کسانی که آگاه نیستند در حوزه تحلیل و ارزیابی دجار خطا می‌شوند.

کرمی در مورد عملکرد این اداره تصریح کرد: درآمد اوقاف زنجان در ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲۱ درصد افزایش یافته است و رتبه نخست کشوری در کسب درآمد را به دست آورد.

وی از مساعدت برای آموز عمرانی سه مصلی به مبلغ ۴ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان خبر دا و گفت: بدای تعمیرات و فعالیت‌های ساختمانی ۴۰ مسجد نیز ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه اعتبارات مساجد بسیار زیاد و توقع مردم زیاد و به‌حق است، عنوان کرد: سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای یک هزار و ۴۷۲ مسجد و ۲۳۳ امامزاده استان زنجان اختصاص یافت که این رقم پاسخگوی نیازها نیست.

وی با اشاره‌ به مساعدت عمرانی و تعمیرات ۱۲ امامزاده افزود: در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد تومان از کمک‌های مردمی در قالب طرح مودت برای مساجد و امامزادگان دریافت شد.

کرمی تعداد رقبات‌ استان زنجان را ۳۳ هزار مورد برای ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه با ۵۷ نیت برشمرد و گفت: در سال‌های اخیر هیچ موقوفه‌ای تصرف نشده و تصرفات برای سال‌های قبل و حتی پیش از انقلاب است.

وی با اشاره‌ به اینکه شهر قیدار ۶ دانگ موقوفه بوده و همه دستگاه‌های مستقر در این شهر مستاجر اوقاف هستند، تصریح کرد: با اجازه ولی فقیه، پذیره و انتقال و یا اجاره املاک بدای دستگاه‌های خدمات‌رسان با تخفیف انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر