افزایش ۷۶ درصدی ترانزیت کالا از بنادر شرق استان هرمزگان

مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان از افزایش ۳۴۳ درصدی صادرات غیرنفتی بندر سیریک خبر داد.

افزایش ۷۶ درصدی ترانزیت کالا از بنادر شرق استان هرمزگان

به گزارش مملکت آنلاین، حمیدرضا محمدحسینی تختی، ظهر امروز (دوازدهم مهرماه) درجمع خبرنگاران حجم ترانزیت کالا در ۶ ماهه سال جاری از بنادر شرق استان را ۳۱ هزار و ۸۹۷ تن اعلام کرد و افزود: این میزان ترانزیت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۶ درصد افزایش داشته است.

 وی بیان کرد: در ۶ ماهه سال جاری حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا به یک میلیون ۱۹۴ هزار و ۵۵۷ تن رسید که عمده آن شامل صادرات، واردات، ترانزیت و کاپوتاژ است. 

مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق  استان هرمزگان تصریح کرد: در ۶ ماهه امسال در بخش صادرات غیرنفتی ۶۸۷ هزار و ۱۸۲ تن کالا به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است افزود :  بخش صادرات نفتی نیز ۶۹ هزار ۸۸۲ تن بوده که در این بخش ۴۹ درصد افزایش ثبت گردید.

حسینی‌تختی میزان جابه‌جایی مسافران از پایانه‌های شرق استان را یک میلیون ۷۰۸ هزار و ۱۷۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: بیش‌ترین آمار مربوط به بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز به میزان یک میلیون ۳۷۱ هزار و ۹۱۴ مسافر بوده که به نسبت سال گذشته ۹ درصد افزایش به ثبت رسیده است. 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان مطرح کرد: در مسیر بین‌المللی بندر شهید باهنر به بندر شارجه نیز با ۱۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته،۹ هزار و ۵۶۳ مسافر جابه‌جا شدند.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش ۳۴۳ درصدی صادرات غیرنفتی در بندر سیریک خبر داد وگفت: در ۶ ماهه امسال مجموع عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر سیریک ۳۲ هزار و ۹۸ تن با ۱۱۹ درصد افزایش بوده که از این میزان ۵۲۶ تن مربوط به واردات است. 

محمدحسینی تختی عمده کالای صادراتی را شامل میوه و تره، حبوبات و مصالح ساختمانی عنوان کرد و افزود: ۵۷۲  تن کالا از این بندر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده که در این بخش نیز ۳۴۳ درصد افزایش ثبت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر