استان چهارمحال و بختیاری میزبان جشنواره انگور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از برگزاری اولین جشنواره انگور استان در آستانه عید ولادت پیامبر اکرم(ص) وامام جعفر صادق (ع) در شهر گهرو شهرستان کیار خبر داد.

به گزارش مملکت آنلاین، حسین برزگر در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، ایجاد نشاط اجتماعی در آستانه عید ولادت پیامبر عظیم الشان اسلام و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را یکی از اهداف اصلی جشنواره برشمرد و اظهار کرد: شور و نشاط اجتماعی تاثیر زیادی در جذب نگاه نوجوان و جوانان به برنامه‌های درون‌مرزی و دوری از برنامه‌های برون‌مرزی دارد.

برزگر جشنواره انگور را فرصتی برای ایجاد نشاط و شادابی توام با انتقال فرهنگ‌های بین نسلی عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از اهداف برپایی این جشنواره معرفی استعدادها و ظرفیت‌های گردشگری منطقه و نشان دادن تنوع‌های موجود در چهارمحال و بختیاری است که می‌تواند تاثیر بسزایی در گسترش دامنه تاثیرات گردشگری کشاورزی و اقتصاد آن در منطقه داشته باشد. 

وی با بیان اینکه رونق اقتصاد شهری و جذب گردشگری کشاورزی از دیگر اهداف برپایی جشنواره انگور است، گفت: در این جشنواره از کشاورزان پیشرو در کشت انگور تجلیل می‌شود.

برزگر با اشاره به اینکه باید در اجرای جشنواره‌ها در استان نگاه به رونق اقتصاد شهری داشت، تصریح کرد: جشنواره‌های انگور و جشنواره‌های مشابه می‌توانند با ارتباط با بخش اقتصادی  و اشتغال ارزش دوچندانی پیدا کنند.

وی تاثیر جشنواره‌ها را  مثبت دانست و عنوان کرد: امید است در بحث اشتغال‌زایی، جشنواره‌های کشاورزی شغل پایدار ایجاد کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص انواع برنامه‌های فرهنگی جشنواره، اظهار کرد: در اجرای برنامه‌ها به قشرهای مختلف جامعه توجه شده است تا رضایت آن‌ها جلب شود.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور بهره‌برداری اقتصادی از محصول کشاورزی اصلی منطقه و به ویژه شهر گهرو، راه‌اندازی کارگاه‌هایی برای فرآورده‌های انگور در دستور کار قرار دارد.

برزگر خاطرنشان کرد: در نمایشگاه جانبی تولید نان محلی، تولید فرآورده‌های کشاورزی و انگور و صنایع دستی نیز دایر خواهد بود.

وی گفت: مراسم افتتاحیه جشنواره انگور صبح روز دوشنبه ۱۰ مهرماه در شهر گهرو و پارک تاکستان از توابع شهرستان کیار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر