رئیسی در آیین افتتاحیه پنجمین دوره اعطای جایزه علمی و فناوری مصطفی (ص):

جایزه مصطفی دست دانشمندان پیرو علم نافع را به عنوان الگو در جهان بالا می‌برد

رئیس جمهور تفاوت رویداد جایزه مصطفی را با دیگر نشست‌های مشابه در نگاه آن به علم دانست و گفت: جایزه مصطفی به دنبال آن است تا دست فرهیختگان آن رویکردی از دانش را که دو بال علم و ایمان دارد، به عنوان نماد علم، دانش و فناوری در مقابل دیگر دانشمندان جهان بالا برده و آنها را به عنوان الگو برای پژوهشگران و محققان معرفی کند.

جایزه مصطفی دست دانشمندان پیرو علم نافع را به عنوان الگو در جهان بالا می‌برد

به گزارش مملکت آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در جریان سفر به استان اصفهان، در آیین افتتاحیه پنجمین دوره اعطای جایزه علمی و فناوری مصطفی (ص) که در مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر رحمت (ص)، امام صادق (ع) و هفته وحدت، با بیان اینکه این همایش در پرتو نام مصطفی (ص) و برای تجلیل و تکریم مقام علم و دانش تشکیل شده است، گفت: والاترین علم از نظر پیامبر رحمت، علم نافعی است که برای سعادت و نجات انسان و باز کردن گره از زندگی انسان‌ها به‌کار آید و بتواند با استفاده از همه ظرفیت‌هایی که انسان دارد، فرمول‌ها و روش‌هایی را کشف کند که انسان را به مقصد و مقصود والای خلقت خود برساند.

رئیسی افزود: آنچه امروز در دانشگاه‌ها و حوزه‌های ما در قول و فعل خدا تدریس و خوانده می‌شود، اگر هر دو با هم هماهنگ باشند، در پرتو توحید، پیشرفت و سعادت را برای بشر به ارمغان می‌آورند و در این مسیر تفاوتی در رشته‌های مختلف علمی نیست و همه آهنگ‌ها، آهنگ‌های توحیدی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه علم غیرنافع و با هدف کسب قدرت، ثروت، استعمار و استثمار نه تنها به نجات انسان نمی‌انجامد، بلکه منجر به نابودی بشریت خواهد شد، تصریح کرد: علم برخی دانشمندان به جای نفع رساندن به بشریت، در جهت نابودی انسان‌ها به‌کار گرفته شده که نمونه امروزی آن ساخت سلاح‌های اتمی به دست دانشمندان غیرمتعهد با علم غیرنافع و غیرالهی آنهاست.

رئیسی با بیان اینکه با آغاز رسالت نبی مکرم اسلام (ص) تمدن اسلامی شکل گرفت که یک جهش بزرگ در جهان به‌وجود آورد و این تمدن در قرن‌های بعدی بیشتر بروز و ظهور یافت، گفت: در زمان شکل‌گیری این تمدن بزرگ اسلامی در مغرب زمین، ظلمت، گمراهی و ناآگاهی وجود داشت و به تعبیری دنیا مرهون تمدن اسلامی است.

رئیس جمهور در ادامه ریشه بسیاری از علوم و فنون و فناوری‌های امروز غرب را در تمدن اسلامی عنوان کرد و افزود: تمدن اسلامی به دنبال آن است که انسانیت را در حوزه‌های عدالت، اخلاق و معنویت به عنوان سنگ زیربنای جامعه به سعادت برساند.

رئیسی در ادامه سخنانش تفاوت رویداد جایزه مصطفی را با دیگر نشست‌های مشابه در نگاه آن به علم دانست و گفت: جایزه مصطفی به علم و دانشی اعطا می‌شود که دو بال علم و ایمان دارد، علمی که اصالت دارد و به دنبال رقم زدن سعادت و رفاه بشریت و تمدن نوین اسلامی باشد. جایزه مصطفی به دنبال آن است تا دست فرهیختگان این رویکرد علمی را به عنوان نماد علم، دانش و فناوری در مقابل دیگر دانشمندان جهان بالا برده و آنها را به عنوان الگو برای پژوهشگران و محققان معرفی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر