شروع طرح توسعه بزرگترین معدن طلای خاورمیانه

معدن طلای «زرشوران» تکاب بزرگترین معدن طلای خاورمیانه به شمار می‌رود که ۳۰ درصد از ذخایر طلای کشور در آن نهفته است و در حال حاضر حدود ۷۰۰ نفر در این معدن و کارخانه طلای آن مشغول به کار هستند.

شروع طرح توسعه بزرگترین معدن طلای خاورمیانه

به گزارش مملکت آنلاین، معاون امور معادن و صنایع معدنی آذربایجان غربی اظهار کرد: عملیات معدنی و احداث واحد تولید طلا طی سالیان گذشته، در مساحتی حدود ۱۰۰ هکتار از معدن طلای «زرشوران» تکاب شروع شده بود که الان طرح توسعه ۴۰ هکتاری به این میزان اضافه شده است.

پریسا عابدپور  با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در معدن طلای «زرشوران» تکاب افزود: بهینه‌سازی، سیستم‌های فرآوری کارخانه با تمرکز بر روی افزایش راندمان، انجام مهندسی معکوس و ساخت تمامی قطعات و تجهیزات کارخانه، بررسی و امکان‌سنجی استحصال فلزات همراه (آنتیموان و تیتانیوم)، همکاری با مراکز آموزش عالی جهت انجام پروژه‌های دانشجویی، امکان‌سنجی انجام مطالعات جداسازی و استحصال آرسنیک و برنامه ایجاد مرکز تحقیقات و مطالعات طلای کشور از آن جمله است.

وی اضافه کرد: معدن طلای «زرشوران» تکاب بزرگترین معدن طلای خاورمیانه به شمار می‌رود که ۳۰ درصد از ذخایر طلای کشور در آن نهفته است و در حال حاضر حدود ۷۰۰ نفر در این معدن و کارخانه طلای آن مشغول به کار هستند.

وی گفت: مرحله نخست طرح ساخت کارخانه فرآوری و استحصال طلای «زرشوران» با سرمایه‌گذاری حدود ۲هزار میلیارد ریال و ظرفیت اسمی تولید سالانه سه تن طلا در آبان سال ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسیده است.

ارسال نظر