۷۵۰۰ تن رازیانه در رزن برداشت خواهدشد

معاون اداره جهاد کشاورزی شهرستان رزن از پیش بینی برداشت ۷۵۰۰ تن رازیانه از سطح مزارع این شهرستان خبر داد.

۷۵۰۰ تن رازیانه در رزن برداشت خواهدشد

به گزارش مملکت آنلاین، رضا صادقی اظهار کرد: در سال‌جاری ۳۰۰۰ هکتار از مزارع شهرستان رزن به کشت رازیانه اختصاص دارد و این محصول بیشتر در روستاهای سلطان آباد، قایش و کهریز بغازی بخش سردرود کشت می شود.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد رازیانه کشور در رزن تولید می شود و همین امر موجب شده این شهرستان به‌عنوان قطب تولید رازیانه کشور شناخته شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید رازیانه رزن علاوه بر تأمین مصارف و نیاز داخل، به کشورهایی نظیر فرانسه، امارات، عراق، افغانستان و سوریه صادر می‌شود.

صادقی میزان عملکرد رازیانه در هر هکتار را به طور متوسط سه تن برشمرد و یادآور شد: رازیانه نسبت به سایر محصولات یکی از کشت‌های بهاره کم‌آب‌بر بوده که زمان برداشت آن از اواسط شهریورماه آغاز شده و تا اوایل مهرماه ادامه دارد.

وی نبود صنایع تبدیلی و فرآوری در ارتباط با رازیانه را یکی از مشکلات کشاورزان رزن دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان به جدیت پیگیر مرتفع شدن این مشکل هستند و به طور قطع حل این مشکل، نقش مؤثری در حذف دلالان دارد و ارزش افزوده دوچندان برای رازیانه کاران منطقه در پی خواهد داشت.

صادقی در ادامه با بیان اینکه از مزارع گندم شهرستان رزن ۵۶ هزار و ۷۰۰ هکتار به گندم دیم و ۹۲۰۰ هکتار به گندم آبی اختصاص دارد، گفت: در سال جاری براساس پیش بینی انجام شده ۹۰ هزار تن گندم از سطح مزارع این شهرستان قابل برداشت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۲ هزار تن گندم مازاد توسط گندمکاران این شهرستان به مراکز خرید تضمینی تحویل داده شده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از ۷۰ هزار تن گندم مازاد توسط کشاورزان رزنی به مراکز خرید تضمینی گندم شهرستان تحویل داده شود.

معاون اداره جهادکشاورزی شهرستان رزن در پایان یادآور شد: از ۶۶ هزار هکتار مزارع گندم آبی و دیم شهرستان حدود ۲۵ درصد از گندم دیم کشت شده شهرستان به علت خشکسالی غیرقابل برداشت خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر