دو تله‌کابین در ایذه و باغملک اجرایی می‌شود

معاون وزیر میراث‌فرهنگی از راه‌اندازی تله‌کابین در مناطق گردشگری شهرستان‌های ایذه و باغملک در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

دو تله‌کابین در ایذه و باغملک اجرایی می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، جواد واحدی در جمع خبرنگاران استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به نزدیکی ایام محرم و به تبع آن اربعین حسینی، به‌منظور سامان‌دهی هرچه بهتر زائران در مرزهای خوزستان، نشستی را با حضور «محمد خانچی» معاون عمرانی استاندار خوزستان برگزار و در این جلسه وضعیت زیرساخت‌های گردشگری و راه‌کارهای تقویت آن‌ها را مرور کردیم.

وی با اشاره به بررسی مشکلات خوزستان در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: وفاق خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی وجود دارد که می‌طلبد ما در حوزه زیرساختی با توجه به ظرفیت‌های موجود اقدامات سازنده‌ای را در این حوزه‌های سه‌گانه ترتیب دهیم.

واحدی افزود: حوزه میراث‌فرهنگی، خوزستان دارای قابلیت‌‎های ویژه‌ای از جمله وجود ۹ پایگاه میراث‌جهانی و ملی است که استان را از این حیث با اختلاف زیادی نسبت به استان‌های دیگر در رده نخست قرار داده است؛ از این‌رو، جاذبه‌های تاریخی و میراثی این استان باید تقویت، مرمت و شناسانده شوند.

وی از تعریف چند طرح خاص در خوزستان خبر داد و افزود: در راستای توسعه فضاهای گردشگری در استان، راه‌اندازی تله‌کابین در ایذه و باغملک را در دستورکار قرار داده‌ایم که به زودی مجوز آن را صادر خواهیم کرد.

واحدی با اشاره به حوزه صنایع‌دستی خوزستان گفت: با توجه به تنوع اقوام در استان، جاذبه‌های ویژه‌ای در این حوزه داریم اما موضوعی که باید روی آن در استان تمرکز کنیم، بازاریابی و فروش تولیدات صنایع‌دستی است.

معاون امور استان‌ها، حقوقی و مجلس وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: قطعاً ما در وزارتخانه اعتبار موردنیاز برای بسته‌بندی، بازاریابی و فروش را در اختیار صنعتگران خوزستان قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر