پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد تومان به مشاغل خانگی حوزه صنایع دستی همدان

معاون صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اهمیت رویکرد حمایتی از هنرمندان صنایع دستی در این استان گفت: سال گذشته در بخش مشاغل خانگی ۱۰ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان تسهیلات به ۲۵۰ طرح پرداخت شد.

پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد تومان به مشاغل خانگی حوزه صنایع دستی همدان

به گزارش مملکت آنلاین، محمدرضا خلجی با بیان اینکه حمایت از کارآفرینان در اولویت برنامه‌های صنایع دستی همدان قرار دارد، اظهار کرد: دهم ژوئن همزمان با بیستم خرداد روز جهانی صنایع‌دستی نام‌گذاری شده و به همین مناسبت برنامه‌های متنوعی در همدان برگزار می‌شود.

وی در تشریح برنامه‌های روز جهانی و هفته صنایع‌دستی در همدان، بیان کرد: برپایی غرفه و نمایشگاه تولید و عرضه محصولات صنایع‌دستی، بازدید دانش‌آموزان از مراکز و کارگاه‌های آموزشی و تولیدی صنایع‌دستی، برگزاری جشنواره تخصصی در حوزه صنایع‌دستی، تجلیل و تکریم پیشکسوتان و هنرمندان صنایع‌دستی استان از جمله این برنامه‌هاست.

خلجی ادامه داد: همچنین برگزاری مسابقه صنایع‌دستی در شهرستان‌ها، برپایی نشست با فعالان صنایع‌دستی، بازدید از کارگاه صنایع‌دستی به‌ همراه رسانه‌ها، مسئولان و رؤسای شهرستان و بررسی مشکلات هنرمندان صنایع‌دستی از نزدیک از برنامه‌های این هفته است.

وی هفته صنایع‌دستی را فرصتی برای ترویج، حفظ و احیای این هنر صنعت برشمرد و گفت: صنایع‌دستی نه‌ تنها حوزه مهم تلفیق هنر و صنعت و فرهنگ تلقی می‌شود، بلکه در بستر تاریخ به‌ عنوان بهترین حافظ هویت ملی کشور و رمز ماندگاری و حیات فرهنگی و اقتصادی هر منطقه به شمار می‌رود.

معاون صنایع‌دستی همدان تصریح کرد: هر فرآورده دستی بازگوکننده خصوصیات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی محل تولید خود است و می‌تواند عامل مهمی در شناساندن فرهنگ و تمدن باشد.

خلجی درباره شعار روزهای هفته صنایع‌دستی هم اظهار کرد: هفته صنایع‌دستی از ۱۷ تا ۲۶ خردادماه سال‌جاری برگزار خواهد شد که مصادف با پنجاه و نهمین سالگرد تأسیس شورای جهانی صنایع‌دستی است و برنامه‌های ویژه‌ای در مرکز استان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: جمعه ۱۹ خرداد روز صنایع‌دستی، پیشران گردشگری، شنبه ۲۰ خرداد روز استفاده از صنایع‌دستی، سبک اصیل زندگی، یکشنبه ۲۱ خرداد روز صنایع‌دستی و تشکل‌ها، دوشنبه ۲۲ خرداد روز صنایع‌دستی و تعاملات فرهنگی، سه‌شنبه ۲۳ خرداد صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی، چهارشنبه ۲۴ خرداد روز صنایع‌دستی، زنان و جوانان، پنجشنبه ۲۵ خرداد روز صنایع‌دستی، مهار تورم و رشد تولید و جمعه ۲۶ خرداد روز صنایع‌دستی و نوگرایی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر