لیست ساختمان‌های ناایمن به دادستانی ارائه خواهدشد

سازمان آتش‌نشانی تا پایان اردیبهشت لیست ساختمان‌های ناایمن را به دادستانی ارائه می‌دهد.

لیست ساختمان‌های ناایمن به دادستانی ارائه خواهدشد
به گزارش مملکت آنلاین، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کاهش تعداد ساختمان‌های ناایمن پایتخت به ۹۹ واحد، اظهار کرد: برآورد ما این بود که بر اساس پیگیری‌هایی که مدیریت شهری انجام می‌دهد به کمتر از ۱۰۰ مورد ساختمان ناایمن برسیم که این رقم حاصل شد.
بابایی تأکید کرد: بر اساس برنامه چهار ساله چهارم توسعه شهرداری باید تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی ۱۲۹ ساختمان بحرانی تعیین تکلیف شوند و به نظر می‌رسد با توجه به پیگیری‌ها این عدد به نتیجه برسد.
وی با بیان اینکه هدف مدیریت شهری به هیچ عنوان پلمپ نبوده بلکه ایمن‌سازی را در نظر داشته است، یادآور شد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران آخرین اقدام سلبی که شهرداری می‌تواند انجام دهد، پلمپ است.
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: پس از اخطار به ساختمان‌های ناایمن، قطع انشعاب‌ها انجام می‌شود و تا امروز تنها دو یا سه مورد پلمپ داشتیم که در منطقه ۱۱ بوده و مربوط به مالکینی است که هیچ‌گونه اقدامی انجام نداده‌اند.
این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه انشعاب‌‌ها ساختمان‌های ناایمن در تعامل با دادستانی قطع می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه مالکین جدیت شهرداری در برخورد با ساختمان‌های ناایمن را متوجه می‌شوند و اغلب نسبت به ایمن سازی اقدام می‌کنند.
بابایی اعلام کرد: قرار بر این شده که سازمان آتش‌نشانی تا پایان اردیبهشت، اسامی مالکینی را که به هیچ‌وجه اقدام به ایمن‌سازی نکرده‌اند، به دادستانی ارسال کند تا قوه قضاییه نیز اقدامات لازم را برای الزام مالکین به ایمن سازی انجام دهد.
وی با بیان اینکه ۳۳ هزار ساختمان در تهران در دسته‌بندی بحرانی، پرخطر، میان خطر و کم خطر قرار دارند، یادآور شد: ۱۲۹ ساختمانی که بار‌ها از آن نام برده شده در وضعیت بحرانی بودند و تمام این ساختمان‌ها در اولویت اول ایمن‌سازی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر