بارگیری نخستین کشتی کانتینری از بندر امام به چین

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: نخستین کشتی کانتینری پس از بارگیری بیش از سه هزار محصولات پتروشیمی از بندر امام به بنادر چین حرکت کرد.

بارگیری نخستین کشتی کانتینری از بندر امام به چین

به گزارش مملکت آنلاین، داوود چگنی با اعلام این خبر بیان کرد: با آغاز به کار خط کشتیرانی کانتینری از مبدأ بندر امام به چین و جنوب شرق آسیا به منظور تسهیل و رونق مبادلات بازرگانی، این کشتی کانتینری در نخستین سفر برنامه‌ای خود در اسکله‌های پایانه کانتینری بندر امام پهلو گرفت.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: این کشتی با بارگیری بیش از سه هزار TEU کانتینر، بندر امام را به مقصد بنادر چین ترک کرد.

وی در تشریح ویژگی‌های پایانه اختصاصی کانتینری مجتمع بندر امام گفت: این پایانه اختصاصی با ۶٠٠ هزار TEU ظرفیت و برخورداری از تجهیزات پیشرفته و قدرتمند ضمن ارائه خدمات بهینه به صنایع و صاحبان کالا در پسکرانه بندر امام با رویکرد کاهش بهای تمام شده کالا گام مهمی را در راستای افزایش رقابت‌پذیری با بنادر منطقه برداشته است.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح کرد: این کشتی کانتینری با ظرفیت پنج هزار و ١٠٠ TEU پس از سه شبانه‌روز عملیات بارگیری کانتینر، نخستین سفر برنامه‌ای خود را از مبدأ بندر امام آغاز کرد.

چگنی با اشاره به اینکه این امر موجب ارتقای ضریب دسترسی بندر امام به شبکه حمل و نقل بین‌المللی خواهد شد، اظهار کرد: این اقدام منجر به بهره‌مندی از ظرفیت پایانه کانتینری این بندر و توسعه ملی در راستای محرومیت‌زدایی و بهبود شاخص‌های فضای کسب و کار در منطقه خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر