۱۴۱۰ میلیارد تومان خسارت سرمازدگی ماه فروردین به باغات کردستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: سرمازدگی فروردین ماه امسال حدود یک هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان به اراضی باغی و زراعی استان، خسارت وارد کرد.

۱۴۱۰ میلیارد تومان خسارت سرمازدگی ماه فروردین به باغات کردستان

به گزارش مملکت آنلاین، سعید کریمی با اشاره به خسارت هزار و ۴۱۰ میلیارد تومانی سرمازدگی به باغات کردستان، اظهار کرد: از خسارت وارد شده، حدود هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان آن به محصولات باغی شامل زردآلو، بادام، گردو، هلو، شلیل، گیلاس، انگور و توت فرنگی مربوط است که ۲۰ تا ٨۵ درصد آسیب دیده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کردستان خسارت وارد شده ناشی از سرمازدگی به اراضی زراعی دیم در فروردین امسال را حدود ۱۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: به اراضی زارعی آبی هم ۳۲ میلیارد تومان خسارت وارد شد.

او ادامه داد: خسارت مورد اشاره در سطح ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی مذکور وارد شده است که کمتر از ۲۰ هزار هکتار آن بیمه است بنابراین باید فرهنگ بیمه محصولات در بین کشاورزان، نهادینه شود.

کریمی اضافه کرد: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از لحاظ سطح خسارت ناشی از سرمازدگی، تگرگ و برف، به اراضی باغی شهرستان سنندج با بیش از ۶ هزار هکتار وسعت، بیشترین خسارت وارد شدشهرستان مریوان با حدود پنج هزار هکتار رتبه دوم و کامیاران هم با چهار هزار هکتار رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با اشاره به اینکه در شهرستان‌های قروه و دیواندره در حوزه باغی خسارتی گزارش نشده است، اظهار کرد: از لحاظ سطح هکتار، انگور با ۶ هزار هکتار در رتبه اول خسارت، گردو با حدود چهار هزار هکتار رتبه دوم، توت فرنگی با ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار رتبه سوم و گلابی با ۷۶ هکتار در رتبه آخر خسارت باغی قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر