جزئیات تغییر نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران بررسی نامه فرماندار تهران درباره اعتراض هیات تطبیق به مصوبه «تعیین نرخ بلیط و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۲» را در دستور کار قرار دادند و تغییراتی در نرخ‌های تعیین شده اعمال شد.

جزئیات تغییر نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در تهران

به گزارش مملکت آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران اظهارداشت: افزایش ۴۶ درصدی نرخ کرایه، کمتر از نرخ تورم بود.

وی با اشاره به ایرادهای فرمانداری به این مصوبه شورا افزود: در مصوبه شورا برای کارت بلیت مبلغ دار، نرخ ۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده بودیم که به ۲ هزار و ۸۵۰ تومان کاهش یافت و به ازای هر کیلومتر پیمایش ۱۶۰ ریال پیش‌بینی کرده بودیم که به ۱۴۷ ریال کاهش یافت.

تشکری هاشمی افزود: برای کرایه‌های نقدی نیز مشکلاتی داریم و باید راهکارهایی اجرایی شود که بر این اساس مقرر شد که ۶ درصد افزایش برای کسانی که مبالغ را به صورت نقد پرداخت می‌کنند، حذف شود.

وی افزود: پس از ایراد فرمانداری تهران، مقرر شد که مبلغ یکهزار و ۸۰۰ تومان پایه برای نرخ کرایه اتوبوس حفظ شود و به ازای هر پنج کیلومتر ۴۰۰ تومان مبنا باشد.

تشکری هاشمی ادامه‌داد: در بخش اتوبوس‌های عادی نیز هر خطی که بیش از ۲۰ کیلومتر باشد با همان نرخ ۲۰ کیلومتر، کرایه دریافت می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۷۵ درصد تغییر به شرط حفظ میانگین ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی لحاظ شد، گفت: در جلسه فرمانداری ۶۰ درصد افزایش تأیید شد و در معابر دارای شیب نیز رقم به ۱۰ درصد کاهش یافت و به عبارتی نرخ در این معابر با ۱۰ درصد افزایش همراه خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه افزایش نرخ کرایه در شرایط بد آب و هوایی که ۴۰ درصد پیش بینی شده بود نیز به ۱۵ درصد رسید، اظهارداشت: در بخش اتوبوس تندرو حداکثر افزایش به ۴۱ درصد و در مترو نیز نرخ پیشنهادی ۹ درصد شد.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران پاسخ کمیسیون به این نامه و تغییرات اعمال شده را تصویب کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر