نمایشگاه قرآن فردا جمعه آغاز می‌شود

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که از ۱۲ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلای امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرده است، فردا جمعه ۱۸ فروردین همزمان با ششمین روز برگزاری از ساعت ۱۴ آغاز به کار می‌کند.

نمایشگاه قرآن فردا جمعه آغاز می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین از ستاد خبری نمایشگاه قرآن، نشست شورای برنامه‌ریزی این رویداد با حضور علیرضا معاف رئیس سی‌امین نمایشگاه قرآن کریم و تمامی اعضای کمیته‌ها و بخش‌ها شب گذشته در محل تشریفات مصلی تهران برگزار شد.

معاف در ابتدای این نشست ضمن تشکر از زحمات مدیران تمام بخش‌های برای برپایی مراسم افتتاحیه و همچنین برپایی نمایشگاه در طول چهار شب گذشته اظهار کرد: خوشبختانه بعد از برگزاری خوب مراسم افتتاحیه و بازدید رییس جمهور تنها از ۴۰ درصد نمایشگاه، ایشان با فضای نمایشگاه حس گرفته و طی پیامی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دست‌اندرکاران نمایشگاه تشکر کردند.

رسانه‌ها تاکنون عملکرد قابل قبولی در پوشش از نمایشگاه داشتند

وی در ادامه از زحمات صدا و سیما و اصحاب رسانه در پوشش چهار روز اول نمایشگاه قدردانی و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها عملکرد قابل قبولی داشته و امیدواریم این روند تا پایان نمایشگاه ادامه داشته باشد.

رئیس سی‌امین نمایشگاه قرآن کریم با اشاره به شرایط آب و هوایی رواق‌های بیرونی یادآور شد: فضای گرمایش رواق‌های عفاف و حجاب و نشر مکتوب باید بهتر شود، همچنین مشکل مربوط به نور که در چند شب اول با آن روبرو بودیم برطرف شد.

گرایش دو مسیحی به دین اسلام در نمایشگاه قرآن

معاف افزود: در بخش بین‌الملل مخاطبان نخبگانی حضور پیدا می‌کنند و از این‌ رو ‌باید غرفه‌داران فعال و پویا باشند و شرایطی فراهم شود که وقتی مراجعه کنندگان حضور پیدا می‌کنند غرفه‌داران خارجی حضور داشته باشند.

رئیس سی‌امین نمایشگاه قرآن کریم در پایان سخن تصریح کرد: اینکه مردم از نمایشگاه بهره‌ای ببرند واقعا خستگی را از تن همه ما به در می‌آورد. در همین نمایشگاه دو مسیحی‌ به دین ‌اسلام‌ گرایش پیدا کردند و این‌ واقعاً برای همه باقیات و صالحات است.

رونمایی از تابلو نقاشی ویژه امام حسن فردا در نمایشگاه قرآن

در ادامه این نشست موضوعاتی همچون حضور موسسات قرآنی به عنوان میهمان نمایشگاه در روزهای آینده، چگونگی برگزاری مراسم رونمایی از مرکز ملی ترجمه قرآن کریم، مورد بررسی قرار گرفت.

مقرر شد پنجشنبه ۱۷ فروردین ماه مصادف با میلاد امام حسن(ع) از تابلوی نقاشی با موضوع این امام همام در بخش هنرهای دینی رونمایی شود.

در این نشست تغییر زمان برگزاری نمایشگاه قرآن در روز جمعه از ساعت ۱۷ به ساعت ۱۴ مور تصویب قرار گرفت.

اجرای حرکات نمایشی قهرمانان کشوری نونهالان تکواندو در نمایشگاه قرآن

نونهالان عرصه کشوری تیم ملی تکواندو نیز در شب گذشته

قهرمانان تیم ملی فرم سه تکواندو قهرمانان کشوری نونهالان نیز به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی در نمایشگاه بین المللی قرآن حضور پیدا کرده و در صحن شبستان مصلی به همت وزارت ورزش و فدراسیون تکواندو حرکات نمایشی فرم سه تکواندو را اجرا کردند.

پرچم گردانی آستان های رضوی و حسینی در نمایشگاه بین المللی قرآن

در پنجمین شب از برگزاری سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پرچم های آستان مقدس رضوی و عتبه حسینی در شبستان مصلی گردانده شد.

پرچم های آستان قدس رضوی به دلیل عطر معنوی و حسی خاصی که در فضای مصلی بخشید بسیاری از بازدیدکنندگان حس و حال معنوی پیدا کرده و با خادمان رضوی همراه شدند.

همچنین در بخش بین الملل نیز غرفه آستان عتبه عباسی با اجرای همخوانی در مدح و منقبت حضرت ابالفضل العباس(ع) حال و هوای خاصی بخشیدند.

سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ٢۴ است.

انتهای پیام/

ارسال نظر