رئیس جمهور در آیین افتتاح بخش نخست فاز ۲ پالایشگاه آبادان:

تکمیل و راه‌اندازی فاز ۲ پالایشگاه آبادان رکوردی در کارهای جهادی است

رئیس جمهور اظهار داشت: انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها به غلط تصور می‌کنند که فقط آنها توانایی انجام کارهای مهم و پیچیده را دارند و این تصور را در رفتارشان نسبت به دیگر ملت‌ها اعمال و آنها را تحقیر می‌کنند، اما امروز ما در پتروپالایشگاه آبادان شاهد جلوه ارزشمندی از «ما می‌خواهیم، ما می‌دانیم و ما می‌توانیم» ملت ایران هستیم.

تکمیل و راه‌اندازی فاز ۲ پالایشگاه آبادان رکوردی در کارهای جهادی است

به گزارش مملکت آنلاین،  حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از گام دوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان با اشاره به اقدامات انجام شده برای تحقق شعار سال، افزود: تولید کشور امسال نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است که این رشد برای عده ای غیرقابل تصور بود.

وی ادامه داد: اجرای طرح توسعه پالایشگاه منجر به ایجاد هفت هزار شغل مستقیم و ۱۵ هزار شغل به صورت غیرمستقیم شده که اجرایی چنین کارهایی باید در خوزستان همچنان ادامه داشته باشد.

رئیسی با گرامیداشت روز ملی شدن صنعت نفت، گفت: روز ملی شدن صنعت نفت، روزی تاریخی است که در آن دست بیگانگان از منابع نفتی کشور قطع و با اخراج نیروهای انگلیس صنعت نفت در ایران ملی شد.

آمریکا نگاه تحقیرآمیز به ملت ها را تغییر دهد

رئیس جمهور با اشاره به ادعای یکی از مستشاران انگلیسی مبنی بر ناتوانی ایران در اداره پالایشگاه ها پس از ملی شدن صنعت نفت، گفت: یکی از این نیروهای انگلیسی گفته بود که از ایران می رویم اما ایرانی ها توان پالایش و استخراج نفت را نخواهند داشت ولی ایرانی های ثابت کردند که توان این کار را دارند.

وی ادامه داد: تصور ۵۰ ساله انگلیسی ها و آمریکایی ها این است که توانایی و دانش متعلق به آنهاست و همواره این تصور را نسبت به ملت های دیگر دارند که به همین دلیل با آنها تحقیرآمیز برخورد می کنند و نمی خواهند باور کنند که دیگران هم می دانند و هم می‌توانند.

رییسی، پترو پالایشگاه آبادان را جلوه ارزشمندی از «ما می توانیم» دانست و گفت: این پالایشگاه نماد «ما می خواهیم، ما می دانیم و ما می توانیم» و به واقع نماد عینی «خواستن، دانستن و توانستن» است.

وی افزود: طرح مهمی که امروز در آبادان به بهره برداری رسید به واقع ایجاد پالایشگاه دومی همچون پالایشگاه آبادان نامدار(معروف) گذشته است که به دست مشاوران، مدیران و کارشناسان و کارگران غیور در آبادان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تکمیل ۳۴ درصد این پالایشگاه در ۲۰ ماه به همت دولت سیزدهم، رکوردی در ارائه کار جهادی وزارت نفت است که باید این میراث به دست کارکنان وزارت نفت ادامه یابد.

رئیس جمهور، جلوگیری از خام فروشی را از دیگر دستاوردهای بهره برداری از این پالایشگاه دانست و افزود: با بهره برداری از این طرح، چهار میلیون لیتر بنزین و پنج میلیون لیتر گازوئیل به ظرفیت تولید انرژِ کشور افزوده شده است.

رئیسی سرعت بخشی به آغاز عملیات اجرایی فاز سوم این پالایشگاه را مورد تاکید قرار داد و گفت: بیش از ۱۰۰ پیمانکار و مشاور و هفت هزار کارگر و کارشناس در این پالایشگاه مشغول فعالیت هستند و این کارگران با پایان احداث این فاز نگرانی هایی دارد اما با آغاز فاز سوم پروژه، نیروها بکارگیری می شوند و نگرانی ها رفع خواهد شد.

ایران آماده صدور توانمندی های فنی و مهندسی به سایر کشورها است

رییس جمهور با بیان اینکه بهره برداری از این طرح پیام‌آور امیدواری و توانمندی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی امروز نه تنها در داخل کشور بلکه در صنعت نفت آمریکای لاتین و ونزوئلا که با خروج آمریکا دچار مشکل جدی شده بود، موفقیت های چشمگیری در حوزه فنی و مهندسی را به ثبت رسانده است.

رئیسی ادامه داد: صنعت نفت ایران امروز به بلوغ و توانمندی در دانش و توانمندی فنی رسیده است که می تواند به عنوان نیروی کارآمد در داخل و خارج کشور منشا اثرگذاری باشد و جمهوری اسلامی این آمادگی را دارد که توانمندی های فنی و مهندسی خود را به سایر کشورها صادر کند.

وی در ادامه با تقدیر از تمام مدیران گذشته برای تکمیل پالایشگاه آبادان، گفت: باید از مدیران گذشته و همه کسانی که برای بهره برداری از این پالایشگاه نقش آفرینی کردند نیز تقدیر کرد و نباید قدر کار و تلاش آنها نادیده گرفته شود.

توجه جدی به مدیریت مصرف علاوه بر مدیریت تولید

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود این پروژه را از جمله جلوه های تحقق شعار سال عنوان کرد و افزود: پالایشگاه آبادان زمینه ای برای جلوگیری از خام فروشی و جلوه ای از کار دانش بنیان و اشتغال آفرین است.

وی با بیان اینکه کار شبانه روزی و جهادی در گرمای ۵۰ درجه ای آبادان نمونه ای از افتخار آفرینی در کشور است، ادامه داد: آمریکایی ها و انگلیسی ها دستاوردهای جمهوری اسلامی را در صنعت نفت ببینند و بدانند که ایرانی می تواند.

رئیسی با بیان اینکه علاوه بر مدیریت تولید باید وزارت نفت مدیریت مصرف را مورد توجه قرار دهد گفت: بهره‌برداری درست، ارتقای بهره وری در کنار صرفه جویی و استفاده بهینه باید مورد تاکید قرار گیرد.

همه وزارتخانه ها برای جبران عقب ماندگی های خوزستان پای کار بیایند

رییس دولت سیزدهم، خوزستان را سرزمین شهدای بزرگ ، ایثار و فداکاری دانست و گفت: همه ما به خوزستان مدیون هستیم و همه وزارتخانه ها با کار شبانه روزی برای مردم ادای دین کنند.

رییس جمهور، آب و فاضلاب را از جمله مشکلات جدی خوزستان دانست و گفت: خوزستان از سال های گذشته با عقب ماندگی هایی در این حوزه روبرو بوده که باید همه وزارتخانه ها برای رفع چالش های موجود پای کار بیاید.

وی ایستادگی و مقاومت خوزستان را برای کشور الهام بخش دانست و افزود: برخی شهرهای این استان، همچنان در موضوع آب و فاضلاب مشکل دارد که کارهایی در حال انجام است و سرعت بخشی به این طرح ها ضروری است.

رییس جمهور، خوزستان را سرزمین جوانان برومند دانست و ادامه داد: نشاط جوانان مورد تاکید دولت است و ورزش نیز امری لازم برای جوانان است که باید نسبت به ارتقای وضعیت ورزش در آبادان و اهواز و شهرهای مختلف استان بیش از پیش توجه شود.

 رئیسی تلاش مضاعف مدیران خوزستان برای رفع محرومیت در این استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: کار جهادی با رفتار عادی متفاوت است. در کار جهادی باید همواره تلاش دشمن برای ضربه زدن به انقلاب را از طریق تلاش شبانه روزی خنثی کرد.

دولت مصمم به تحقق وعده های خود در بخش مسکن است

رییس جمهور همچنین ازدواج، اشتغال و مسکن را نیازهای اساسی جوانان دانست و تاکید کرد: مسکن وعده دولت سیزدهم، قانون مصوب مجلس و نیاز کشور است که در این راستا تلاش و برنامه ریزی های جدی صورت گرفته است.

رئیسی با تاکید بر اینکه اشتغال و مسکن در سال ۱۴۰۲ به صورت جدی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: مشکل کمبود و گرانی مسکن در کشور ناشی از بی توجهی به این بخش طی سال های گذشته است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور افزود: تعداد شرکت های دانش بنیان کشور در سال جاری ۹۷ درصد افزایش یافت که این نشان دهنده اراده دولت برای تحقق شعار سال و حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان است.

اراده کرده ایم بر جنگ ترکیبی دشمن غلبه کنیم

رییس جمهور با بیان اینکه دشمن در تلاش برای جذب جوانان است، گفت: دشمن در حریم امن جمهوری اسلامی به دنبال نیروگیری برای خود است که یکی از این راه ها دست گذاشتن بر مشکلات موجود و بزرگنمایی آنهاست به همین دلیل مدیران باید بر خدمت به مردم متمرکز بیشتری داشته باشند.

وی گفت: دشمنان ایران اسلامی در ماه های گذشته جنگ ترکیبی را برای جلوگیری از موفقیت کشور به راه انداخته اند و ما نیز اراده کرده ایم که در جنگ ترکیبی بر دشمن غلبه کنیم و در این مسیر کارهایی که پیش از این نشدنی جلوه داده می شد به دست دولت سیزدهم اجرایی شد.

جنگ ترکیبی ناشی از نگرانی دشمن از بی اثر شدن تحریم ها به دست دولت سیزدهم است

وی گفت: دشمن با حمله سایبری به وزارت نفت و خارج کردن جایگاه های سوخت کشور در همان ماه های ابتدایی فعالیت دولت سیزدهم تلاش کرد با ایجاد نارضایتی، فتنه در کشور ایجاد کند که با اقدامات جهادی این فتنه خنثی شد.

رییس جمهور ادامه داد: رشد اقتصادی کشور در دولت قبل ۰.۴ درصد بود که با تلاش دولت سیزدهم این رقم در سال جاری به چهار درصد رسید.

وی افزود: وقتی دشمن دید که کشور یکپارچه به کارگاه تلاش و کار تبدیل شده است با ایجاد فتنه ها مختلف و تلاش برای ایجاد اختلاف بین مسئولان هر آنچه در توان داشتند به میدان آورد تا دولت سیزدهم موفق نباشد.

وی با بیان اینکه پس از وزارت دفاع، وزارت نفت بیشترین تحریم خارجی را دارد ولی شاهد پیشرفت در هر ۲ این بخش ها هستیم گفت: دشمن با جمع بندی بی اثر شدن تحریم ها و تلاش شبانه روزی دولت در این مسیر، فتنه آشوب را در کشور کلید زد که با پشتیبانی مردم این فتنه نیز خنثی شد.

رئیسی تاکید کرد: با وجود همه فتنه ها و توطئه های دشمن، جمهوری اسلامی به پیش می رود و با همه دشمنی ها این حرکت عظیم ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر