۱۰ هزار تن برنج ایرانی برای رستوران‌های دانشگاهی خریداری خواهدشد

وزارت علوم قول داده است ۱۰ هزار تن برنج ایرانی برای مصرف در رستوران‌های دانشگاه‌های کشور خریداری کند.

۱۰ هزار تن برنج ایرانی برای رستوران‌های دانشگاهی خریداری خواهدشد

به گزارش مملکت آنلاین، سید عباس حسینی فرماندار ویژه آمل در کارگروه تسهیل تجارت و بازرگانی برنج مازندران، از قول مساعد وزیر علوم و تحقیقات برای خرید ۱۰ هزار تن برنج پرمحصول مازندران برای مصرف در دانشگاه ها، موسسات و مراکز وابسته به این وزارتخانه خبر داد و گفت: با تحقق این قول در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در بازار برنج خواهیم بود.
او با بیان اینکه سال‌های گذشته در زنجیره تولید، توزیع و تامین برنج، حلقه مفقوده‌ای وجود داشت، افزود: راه اندازی مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادراتی برنج ایران در آمل تکمیل کننده این زنجیره بود.
حسینی ادامه داد: راه اندازی مرکز توسعه تجارت برنج و عرضه برنج ایرانی در بورس کالای کشاورزی نقطه امیدی برای کشاورزان بود تا انبارداری آنان را کاهش دهد.
فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه در حوزه تولید برنج مشکلی وجود ندارد و کیفی‌ترین برنج در آمل و فریدونکنار تولید می‌شود، گفت: برنامه ریزی منسجمی سال‌های گذشته برای فرش و صادرات برنج وجود نداشت اما راه اندازی این پایانه در دو سال اخیر به همراه برخی برنامه‌ها مانند کشت قراردادی و موافقت با صادرات برنج، سبب شد تجارت این محصول کمی رونق بگیرد
فرماندار آمل افزود: تسهیل در تجارت برنج به رونق بازار و امید کشاورزان به ادامه کشت این محصول استراتژیک کمک زیادی کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر