تخفیف ۳۰ درصدی برای بدهکاران پرداخت عوارض تردد در طرح ترافیک تهران

اعضای شورای شهر تهران با اعمال ۳۰ درصد تخفیف برای بدهکاران پرداخت عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا تا پایان فروردین ماه سال آینده موافقت کردند.

تخفیف ۳۰ درصدی برای بدهکاران پرداخت عوارض تردد در طرح ترافیک تهران

به گزارش مملکت آنلاین، اعضای شورای شهر تهران بررسی لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت «اعمال ضریب کاهشی برای بدهکاران عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در صورت تسویه بدهی تا پایان اسفند ماه سال جاری» را روی میز بررسی قرار دادند و جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا در این رابطه بیان کرد که از سال ۹۷ تا ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۴ درصد بدهی‌های ورود به طرح ترافیک تسویه نشده است.

وی گفت: کسانی که ورود غیر مجاز به طرح ترافیک داشتند مبلغ قابل تسویه به صورت حداکثری لحاظ شده و بالاترین مبلغ را پرداخت خواهند کرد و برای سال آینده برای هر ورود غیرمجاز باید توسط پلیس جریمه شوند.

تشکری هاشمی عنوان کرد: در پنج سال اخیر ۲۵۰۰ میلیارد تومان شهروندان بابت ورود به محدوده طرح ترافیک به شهرداری بدهکارند و در صورت اعمال تخفیف ۳۰ درصد برای کمک به شهروندان، مبلغ ۱۷۵۰ میلیارد تومان منابع نقدی به شهرداری اضافه می‌شود و در این لایحه آمده است که این تخفیف ۳۰ درصد فقط تا پایان اسفند ماه سال جاری باشد اما پیشنهاد ما این است که این فرصت تا پایان فروردین ماه سال آینده تمدید شود. البته ما تاکید می‌کنیم که در سال آینده این موضوع تکرار نمی‌شود.

مجتبی شفیعی رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری تهران نیز با بیان اینکه اگر این مصوبه تصویب شود به سرعت ۱۰۰۰ میلیارد تومان وصول می‌شود، گفت: ۷۰۰۰ میلیارد تومان در سال جاری وصول شده است و پیشنهاد ما هم این است که مدت زمان پرداخت مطالبات تا پایان فروردین باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر