در روزهای نوروز، تردد کامیون‌ها در محورهای خلخال به استان گیلان ممنوع شد

فرماندار و رئیس ستاد خدمات سفر خلخال اعلام کرد: تردد کامیون در راه‌های مشترک خلخال با استان گیلان از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه به منظور تسهیل و ایمنی سیر و سفرها ممنوع است.

در روزهای نوروز، تردد کامیون‌ها در محورهای خلخال به استان گیلان ممنوع شد

به گزارش مملکت آنلاین، سیدجواد یحیی‌زاده روز چهارشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر خلخال گفت: برای اجرای این تصمیم، باید اداره صنعت، معدن و تجارت به تعطیلی واحدها و کارگاه‌های تولید و دانه‌بندی شن و ماسه اقدام کند تا کامیون های حامل شن و ماسه تردد نکنند.

وی خانه تکانی شهری از سوی شهرداری، استقبال از بهار، استقبال از نخستین میهمان نوروزی در مبادی ورودی و اجرای برنامه‌های آئینی و سنتی در روستاها را برنامه‌های پیش‌بینی شده برای روزهای نخستین نوروز در این شهرستان برشمرد.

رئیس ستاد خدمات سفر خلخال با پیش بینی افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مسافران ، میهمانان و گردشگران نوروزی این شهرستان، از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست برای تهیه برنامه‌های خبری و معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرستان تلاش کنند.

یحیی‌زاده برخورد ارشادی به جای صدور برگه جریمه به رانندگان خاطی، افزایش نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی فروش کالا و ارائه خدمات جهت رفاه حال مسافران، آماده‌باش اعضای ستاد خدمات سفر، تامین و توزیع ارزاق عمومی مورد نیاز مردم و گردشگران ، فعالیت نانوایان در ایام نوروز ، تعمیر و بازسازی تجهیزات روشنایی معابر شهری و روستایی و افزایش گشت‌های انتظامی برای پیشگیری از سرقت واحدهای مسکونی خالی را از مسئولان خواستار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال نیز در این جلسه گفت: قبل از شیوع کرونا سالانه بطور میانگین بیش از سه میلیون مسافر، گردشگر و میهمان به این شهرستان سفر و از جاذبه‌های گردشگری،تاریخی و طبیعی این منطقه زیبا بازدید می‌کردند که بخش مهمی از این تعداد مربوط به سفرهای ایام تعطیلات نوروز است.

علی درویشی اظهارکرد: با بهبود شرایط جامعه از لحاظ کرونا ورود تعداد زیادی گردشگر به این شهرستان در ایام تعطیلات نوروز امسال پیش‌بینی می‌شود و وجود ۱۲۰ کیلومتر مرز مشترک با استان سرسبز گیلان، برخورداری از جاده‌های زیبا و جنگلی خلخال به اسالم، پونل،ماسوله و ماسال،وجود مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدالله کلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشارهای بلند و زیبا هم چون آبشار نره‌گر روستای هدف گردشگری اسبو ، آبشار سفیدآب روستای لرد، آبشار سجن بخش شاهرود،آبشارنساز در بخش خورش رستم و آبگرم معدنی از جمله جاذبه‌های طبیعی این منطقه هستند.

درویشی گفت: واقع شدن بیش از ۵۰ درصد از روستاهای هدف گردشگری استان اردبیل در این شهرستان از جمله روستای با بافت تاریخی کزج ، روستای هدف گردشگری نمهیل ، برندق و خمس و همچنین وجود مناطق باستانی هم چون قلعه گیلوان، کاروانسرای چنارلیق، کاروانسرای شاه‌عباسی و بنای چهار گوش؛ خلخال را به یکی از شهرستان های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر