نوبت دهی برای ۶۰۰ بیمارستان الکترونیکی شد

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امکان رصد نوبت های الکترونیکی اکنون در افزون بر ۶۰۰ بیمارستان دایر در کشور فراهم شده است.

نوبت دهی برای ۶۰۰ بیمارستان الکترونیکی شد

به گزارش مملکت آنلاین، سید رضا مظهری درچهارمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشوربا اشاره به برگزاری کارگاهها و کارگروههای تخصصی نقش فناوری اطلاعات در حوزه پزشکی افزود: در این راستا "پنل میان ابزار" نوبت دهی الکترونیکی در تمام بیمارستانهای کشور ایجاد شده است.

وی بیان کرد: همچنین در سامانه ارجاع الکترونیک، امکانات بسیار خوبی برای تشخیص، ویزیت و آزمایش ها و همچنین ارجاع به یک متخصص یا فوق تخصص دیگر در نظر گرفته شده است.

مظهری ادامه داد: آمار و فناوری اطلاعات برای اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع، همانند ستون فقرات است که تاکنون هماهنگی بسیار خوبی برای اجرای این ۲ طرح ملی و سراسری با معاونت های بهداشت و درمان وزارت بهداشت ایجاد شده است.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مشکلات در مسیر تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، پزشکی خانواده و نظام ارجاع مربوط به فقدان زیرساخت های ارتباطی است که این موارد بررسی و برخی از آنان برطرف شده است.

وی بیان کرد: عمده اطلاعات حوزه سلامت در حیطه پزشکی خانواده و نظام ارجاع از سه منبع HIS (سیستم اطلاعات بیمارستانی)، نسخه های سرپایی و سامانه‌های چهارگانه بهداشت شامل "ناب، پارسا، سینا و سیب" جمع آوری می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر