ممنوع شدن فروش برنج خارجی در استان مازندران

استاندار مازندران عرضه برنج خارجی را در بازارهای استان ممنوع دانست و گفت: عرضه برنج داخلی باید مورد حمایت قرار گیرد.

ممنوع شدن فروش برنج خارجی در استان مازندران

به گزارش مملکت آنلاین، سید محمود حسینی پور ظهر چهارشنبه در کارگروه تنظیم بازار مازندران در استانداری با اشاره به اینکه در استان نباید برنج خارجی عرضه شود، افزود: مراکز توزیع برنج پرمحصول و داخلی باید در آستانه نوروز ایجاد تا زمینه خرید آسان‌تر محصولات بومی برای مردم و مسافران در نوروز صورت گیرد.

وی افزود: در آستانه شب عید با عرضه برنج داخلی و جلوگیری از عرضه برنج خارجی باید زمینه شکسته شدن بازار برنج خارجی در استان فراهم شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه سرانه مصرف برنج داخلی بین همه مردم ایران باید فرهنگ سازی شود، تصریح کرد: مازندران قطب تولید و صادرات برخی محصولات دامی و باغی نظیر مرغ و مرکبات است، تصریح کرد: قیمت محصولات تولیدی مازندران در بازارهای استان باید نسبت به بازارهای دیگر نقاط کشور ارزان‌تر و وفورتر یافت شود.

حسینی پور با بیان اینکه در آستانه نوروز باید مرغ کافی در بازار با قیمت مصوب کیلویی ۵۲ هزار تومان در اختیار مردم قرار بگیرد، افزود: تعاون روستایی باید فعالانه‌تر در روستاها عمل کنند تا محصولات تنظیم بازاری در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان به سهولت بین مردم عرضه شود.

وی با اعلام اینکه امسال رصد جدی تری بر فعالیت بازار در آستانه نوروز از امروز تا ۱۵ فروردین سال آینده صورت می‌گیرد، افزود: حضور روزانه مدیران جهاد و صمت و فرمانداران بر فعالیت صنوف برای عرضه کالاها باید بیشتر شود.

استاندار مازندران با تاکید بر توجه بیشتر سازمان‌های مسئول در امر تنظیم بازار به افراد کم بضاعت جامعه، گفت: نحوه نظارت بر تنظیم بازار شب عید باید بیشتر شود و واحدهای صنفی گرانفروش تا پایان فروردین تعطیل خواهد بود.

حسینی پور با بیان اینکه تنظیم بازار و عرضه کالاهای تنظیم بازاری در نوروز با همکاری اصناف باید انجام شود. واگذاری امور را به صنوف باید از طریق اصناف انجام شود. اصناف در انقلاب و دفاع مقدس نقش آفرین بودند و اکنون در تنظیم بازار هم خود اصناف نقش آفرین خواهند بود.

وی با تاکید بر نظارت بیشتر نظارت بر فعالیت و عرضه کالاها توسط واحدهای صنفی، گفت: مراکز عرضه محصولات تولیدی کشاورزان و باغداران در ایام نوروز در همه شهرهای استان ایجاد شود.

حسینی پور با تاکید بر تقویت نقش رسانه‌ها در تنظیم بازار، گفت: کارگروه رسانه‌ای تنظیم بازار در استان با محوریت روابط‌عمومی استانداری ایجاد و رسانه‌ها واحدهای صنفی گرانفروشان را به مردم معرفی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر