مرغ شب عید استان کهگیلویه و بویراحمد تامین شده است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های گوشتی این استان برای تأمین مرغ مصرفی شب عید انجام شد.

مرغ شب عید استان کهگیلویه و بویراحمد تامین شده است

به گزارش مملکت آنلاین، رضا بهنام پور افزود: با انجام این میزان جوجه ریزی بیش از یکهزارو ۷۰۰ تن گوشت سفید وارد بازار مصرف می‌شود و هیچ مشکلی برای تأمین مرغ شب عید در این استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه جوجه ریزی در بهمن امسال در ۴۵ واحد مرغداری گوشتی این استان انجام شده، تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در روزهای پایانی سال و ایام نوروز امسال هیچ گونه کمبود و محدودیت در توزیع مواد پروتئینی در این استان وجود نخواهد داشت.

بهنام پور اظهار کرد: بیش از ۱۳ هزار تن گوشت مرغ امسال در این استان تولید و روانه بازار مصرف شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این میزان گوشت سفید از ۱۲۴ واحد مرغداری فعال استان تولید شد.

بهنام پور تصریح کرد: ۱۵۰واحد تولیدی مرغ در مناطق مختلف استان وجود دارد که از این تعداد ۸۳ درصد فعال می باشد.

وی گفت: ۲۶ واحد مرغداری کهگیلویه و بویراحمد بنا به دلایل مختلف از جمله نبود نقدینگی و بدهکاری به بانک ها غیرفعال هستند که از این تعداد ۱۰ واحد غیر قابل احیاء می باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هفت میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحد های مرغداری این استان سالانه تولید می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر