ادامه آلودگی هوای تهران تا سه روز آینده

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تهران تا سه روز آینده غبارآلود است، از افزایش نسبی دما طی روزهای آینده در کل کشور خبر داد.

ادامه آلودگی هوای تهران تا سه روز آینده

به گزارش مملکت آنلاین، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در این خصوص توضیح داد: در استان‌های فارس، بوشهر، غرب کرمان، هرمزگان، جزایر شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، شهرهای خوزستان و بخش‌هایی از لرستان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این بارش‌ها در مناطق گرمسیر به شکل رگبار، رعد و برق و در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف رخ می‌دهد. همچنین تا سه روز آینده شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود و تهران غبارآلود پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: همچنین در روزهای آتی بارندگی استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد و آذربایجان غربی را دربرمی‌گیرد و فردا از میزان بارندگی در نیمه جنوبی کشور کاسته شده و فقط کرمان، یزد، هرمزگان، جزایر شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، خراسان جنوبی و ارتفاعات زاگرس بارش پراکنده دارند.

نقشینه با بیان اینکه روز شنبه در ارتفاعات کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان بارش های رگباری و وزش باد رخ می‌دهد، پیش‌بینی کرد: در نوار شرقی وزش باد افزایش پیدا می‌کند، در نوار غربی کشور افزایش دما داریم و سپس از یکشنبه در کل کشور افزایش نسبی دما رخ می دهد.

وی ادامه داد: روز دوشنبه نیز در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، دامنه های البرز، زنجان، البرز، قزوین و تهران بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی آلودگی هوا همچنان در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تا روز شنبه ادامه دارد.

امروز بیشینه دمای تهران به ۵ درجه بالای صفر، فردا ۶ درجه و شنبه به ۸ درجه بالای صفر می‌رسد و برای روز یکشنبه احتمال بارش پراکنده در تهران وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر