دی‌ماه، ۴۹۰ تهرانی براثر استنشاق گاز سمی مسموم و ۱۴ نفر جان باختند

مسئول روابط عمومی اورژانس تهران از مسمومیت ۴۹۰ درپی استنشاق گاز سمی منوکسید کربن در تهران طی دی ماه امسال خبر داد و گفت که ۱۴ نفر نیز به دلیل گاز گرفتگی جان خود را از دست داده‌اند.

دی‌ماه، ۴۹۰ تهرانی براثر استنشاق گاز سمی مسموم و ۱۴ نفر جان باختند

به گزارش مملکت آنلاین، شروین تبریزی در این‌باره گفت:‌ آمارهای قطعی مربوط به مرگ‌های ناشی از گازگرفتگی از سوی پزشکی قانونی اعلام می‌شود، اما آنچه در ماموریت‌های اورژانس در دی ماه به ثبت رسیده، حاکی از مسمومیت ۴۹۰ نفر و مرگ ۱۴ نفر درپی مسمومیت با منوکسیدکربن یا همان گازگرفتگی است.

وی با بیان اینکه این آمار زنگ خطر افزایش مسمومیت با گاز منوکسیدکربن را افزایش داده است، گفت: در روز اول بهمن ماه نیز متاسفانه دو شهروند ۱۱ و ۴۰ ساله در محله تهرانپارس به دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست دادند. موضوعی که نشان می‌دهد همزمان با کاهش دما لازم است نحوه صحیح استفاده از لوازم گرمایشی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

تبریزی درباره علائم شایع مسمومیت با گاز منوکسید کربن نیز گفت: سردرد به عنوان شایع‌ترین علامت این نوع مسمومیت شناخته می‌شود؛ سایر علائم شامل بی‌حالی، سرگیجه، تهوع، کاهش هوشیاری و تشنج از دیگر علائم شایع این مسمومیت هستند؛ علائم مسمومیت با این گاز اغلب با بیماری آنفلوانزا و سرماخوردگی اشتباه گرفته می‌شود ولی تفاوت آن با آنفلوانزا این است که در مسمومیت، تب و بزرگی غدد لنفاوی رخ نمی‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر