کارخانه سیمان خلخال به حال خود رها شده است

فرماندار شهرستان خلخال گفت: کارخانه سیمان به عنوان پروژه راکد در این شهرستان بلاتکلیف به حال خود رها شده و سرمایه‌گذار هیچ اقدامی را برای به نتیجه رسیدن این پروژه صنعتی انجام نمی‌دهد.

کارخانه سیمان خلخال به حال خود رها شده است

به گزارش مملکت آنلاین، سید جواد یحیی‌زاده اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما توجه به مباحث تولید و تقویت جبهه اشتغال است که در این راستا برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های ملی و استانی را پیگیری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری در شهرستان خلخال بعد از مرکز استان، از بالاترین نرخ برخوردار است و این نگرانی و دغدغه ما را بیشتر کرده است.

فرماندار شهرستان خلخال با ابراز تأسف از نگاه غلط به حوزه اشتغال به ویژه جذب و استخدام افراد بیکار در دستگاه‌های دولتی گفت: دولت توان استخدام این همه نیروی بیکار را ندارد و باید با ارتقای مهارت‌ها و افزایش فنون در حوزه‌های مختلف، امکان ایجاد فرصت اشتغال بیشتر را مهیا کنیم.

یحیی‌زاده تعهد اشتغال شهرستان را ۲ هزار و ۲۷ نفر در سال‌جاری عنوان کرد و افزود: ۷۰ درصد این تعهد اشتغال در ۱۰ ماهه امسال به نتیجه رسیده است.

وی از فعال بودن کارخانه نئوپان خلخال و حل مشکلات آن بعد از برگزاری جلسات متعدد خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۳۰ میلیارد تومان منابع از محل تبصره ۱۶ به شهرستان اختصاص یافته که بخش عمده‌ای از این منابع صرف فعال شدن واحدهای تولیدی و صنعتی و ایجاد فرصت‌های اشتغال شده است.

یحیی‌زاده به رکود احداث کارخانه سیمان خلخال و بلاتکلیفی این پروژه بر اثر غفلت و بی‌توجهی سرمایه‌گذار را یادآور شد و اضافه کرد: ما در شهرستان خلخال با مشکلات تأمین آب در برخی از روستاهای بزرگ و متوسط روبه‌رو هستیم که نمونه آن روستای «لرد» است که به دلیل فقدان منبع پایدار آب، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تصمیم گرفته تا نسبت به تأمین آب پایدار این روستا اقدام کند.

وی از تکمیل مجتمع آبرسانی خورش‌رستم با اختصاص ۱۲ میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: ۱۱ میلیارد تومان از این منابع صرف آبرسانی به هشجین و روستاهای همجوار می‌شود تا امکان تأمین منابع آب را شاهد باشیم.

پل معلق خلخال تعیین تکلیف شد

فرماندار شهرستان خلخال در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۶۵ درصد اهالی خلخال از نعمت گاز بهره‌مند هستند و در دهه فجر امسال گازرسانی به ۹ روستا در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

یحیی‌زاده تصریح کرد: در دولت سیزدهم قرار بر این است تا روستاهای بالای ۲۰ خانور با اولویت از نعمت گاز بهره‌مند شوند که امیدواریم این هدف‌گذاری در منطقه سردسیر خلخال نیز به نتیجه برسد.

وی یکی از پروژه‌های مهم حوزه گردشگری خلخال را احداث پل معلق عنوان کرد و گفت: این پروژه بعد از سال‌ها رکود و تعطیلی با تشکیل بیش از ۱۱ جلسه در تهران، اردبیل و خلخال در حال به نتیجه رسیدن است تا سرمایه‌گذار جدید این پروژه را به اتمام برساند.

یحیی‌زاده از تلاش سرمایه‌گذار پروژه گردشگری اندبیل با هدف تکمیل این طرح گردشگری خبر داد و افزود: سرمایه‌گذار ۸۰ هکتار زمین نیاز داشت که در فاز اول بخشی از زمین تأمین شده و تلاش بر ادامه این روند است.

فرماندار شهرستان خلخال از اختصاص پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های فاضلاب خلخال خبر داد و خاطرنشان کرد: در کنار فاضلاب، انتقال آب به هشجین از طریق قزل‌اوزن با کیفیت مناسب در حال انجام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر