سد زاینده رود یخ زد / مسئول: مشکلی نیست

مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه‌های زاینده‌رود گفت: یخ زدگی دریاچه سد زاینده رود کمتر از یک دهم درصد است و مشکلی در تامین آب شرب اصفهان ایجاد نمی‌کند.

سد زاینده رود یخ زد / مسئول: مشکلی نیست

به گزارش مملکت آنلاین، سید مجتبی موسوی نائینی با اشاره به اینکه ذخیره سد زاینده‌رود یکشنبه ۲۵ دی ماه کماکان ۱۴۷ میلیون مترمکعب است، اظهار داشت: میزان آب ورودی به سد ۸.۸ متر مکعب بر ثانیه و خروجی از آن ۱۰.۷ مترمکعب بر ثانیه است.

وی درخصوص یخ‌زدگی سد زاینده‌رود در پی سرمای شدید روزهای اخیر، گفت: سد پیش‌تر در سال ۱۳۹۲ و سال‌های سرد نیز دچار یخ زدگی شده بود که اختلالی در تأمین آب ایجاد نکرد و هم اکنون یک دهم درصد مساحت دریاچه سد یخ‌زده و به این لحاظ مشکلی در تأمین آب شرب وجود ندارد.‌

مدیر نگهداری و بهره برداری از سد و نیروگاه‌های زاینده‌رود با اشاره به اینکه میزان بارش شبانه روز گذشته در ایستگاه کوهرنگ سرچشمه اصلی حوضه آبریز زاینده رود، ۵.۵ میلیمتر بوده، اضافه کرد: مجموع بارندگی در ایستگاه کوهرنگ از ابتدای سال آبی (مهرماه) تاکنون ۵۲۰ میلیمتر و در حال حاضر ارتفاع برف در کوهرنگ یکصد سانتیمتر است.

سد زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است. این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر