تعطیلی تهران، کمک مهمی در حل مشکل تامین گاز خانگی داد

وزیر نفت گفت: دستور رئیس‌جمهوری برای تعطیلی مراکز آموزشی و اداره‌های شهر تهران کمک بزرگی به تأمین گاز کشور کرد و در این مدت حدود ۲.۵ میلیون مترمکعب کاهش مصرف انجام شد.

تعطیلی تهران، کمک مهمی در حل مشکل تامین گاز خانگی داد

به گزارش مملکت آنلاین، جواد اوجی که امروز  برای بررسی وضع پایداری انتقال شبکه گاز به استان خراسان رضوی سفر کرده است، در نشست فوق‌العاده ستاد انرژی استان خراسان رضوی و در ارتباط تلفنی با سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ضمن قدردانی از مردم کشور برای صرفه‌جویی گاز، اظهار کرد: واردات گاز ترکمنستان به ایران  از روز پنجشنبه  قطع شد و کشور همه توان خود را برای تأمین گاز به‌کار بست و به رکوردی بی‌نظیر دست یافت.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف گاز با همکاری استانداران سراسر کشور و برپایی ستاد سوخت و بحران برای رصد لحظه‌ای مقدار گاز شکل گرفت، گفت: متأسفانه از روز گذشته در برخی نقاط جنوب استان خراسان رضوی دچار قطعی گاز شدیم که گاز مایع به‌سرعت در اختیار مردم این نواحی قرار گرفت و بخاری نفتی و گازی نیز توزیع شد.

به گفته وزیر نفت قطع گاز ترکمنستان به‌واسطه مشکل پیش آمده در این کشور است و حتی بر اساس اخبار رسیده شهر عشق‌آباد پایتخت این کشور و استان‌های مجاور آن در پایداری شبکه گاز و برق دچار مشکل شده‌اند.

براساس گزارش وزارت نفت، اوجی اظهار کرد: در این مدت سعی شد با تغییر آرایش در بخش تولید و مصرف برای پایداری شبکه انتقال گاز به‌صورت لحظه‌ای تصمیم‌گیری شود تا دچار کمترین مقدار قطع گاز در کشور و استان خراسان رضوی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر