رکورد مصرف گاز در استان چهارمحال و بختیاری شکست

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری از ثبت رکورد مصرف گاز در این استان طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: مصرف استان به صورت سرجمع ۱۱ میلیون مترمکعب گزارش شد، که بالاترین میزان مصرف در سالجاری بوده است.

رکورد مصرف گاز در استان چهارمحال و بختیاری شکست

به گزارش مملکت آنلاین، جهانبخش سلیمیان افزود: مصرف بخش گرمایشی بخش‌های خانگی، تجاری، دولتی، آموزشی و فرهنگی در شبانه‌روز گذشته ۸.۵ میلیون مترمکعب بود که حدود ۷۷ درصد کل مصارف استان را شامل شده است.

وی با بیان اینکه در بخش خانگی هیچ‌گونه قطعی گاز در استان اجرا نشده است، تصریح کرد: این در حالی است که مصرف گاز در بخش صنایع را تعدیل کرده و با هماهنگی مدیران این بخش مصرف انرژی گاز صنایع استان را در حد نگهداشتن کوره‌ها تنظیم کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با قدردانی از همراهی صاحبان صنایع استان در تعدیل مصرف گاز این واحدها، خاطرنشان کرد: برای صنایعی نظیر پتروشیمی لردگان، فولادسفیددشت، سیمان، کارخانه قند، صنایع تولید آجر، کاشی و سرامیک محدودیت مصرف اعمال شده است.

سلیمیان در ادامه با بیان اینکه تعطیلی روزهای اخیر دستگاه‌های اداری و سازمان‌های استان در صرفه‌جویی مصرف گاز موثر بوده است، افزود: تعطیلی چند روز اخیر حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف گاز به دنبال داشت اما همچنان تاکید می‌شود که در زمان تعطیلی ادارات، تجهیزات گرمایشی باید از سرویس خارج شود.

وی تعداد مشترکان گاز استان چهارمحال و بختیاری را ۳۵۵ هزار مشترک اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۲۵ هزار و ۸۰۰ مشترک خانگی هستند که هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ میزان، عمده‌ترین مصرف‌کنندگان گاز در استان به شمار می‌روند.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: چنانچه دمای منازل مسکونی یک درجه کاهش پیدا کند در مصرف گاز ۶ درصد صرفه‌جویی می‌شود.

سلیمیان افزود: اگر مشترکان بخش خانگی در مصرف گاز ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنند، هم چرخ‌های صنعت به خوبی می‌چرخد و هم از شکل‌گیری کمبود به این منبع انرژی در کشور جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر