برف و کولاک محور خلخال - پونل را بست

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال اعلام کرد: مسیر خلخال به پونل با توجه به بارش برف سنگین و کولاک شدید و جلوگیری از هرگونه حوادث ناشی از سقوط بهمن و حفظ جان مسافران تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

برف و کولاک محور خلخال - پونل را بست

به گزارش مملکت آنلاین، معروف خسروی با اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال بارش های برف روزهای گذشته و احتمال ریزش بهمن در طول مسیر کوهستانی و برف و بهمن گیر خلخال به پونل این مسیر تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شده و هم اکنون مسیر جایگزین برای تردد خودروها به استان گیلان از سمت خلخال و بالعکس از مسیر راه ارتباطی خلخال به اسالم صورت می‌گیرد.

وی گفت: مسیر ارتباطی خلخال به پونل به طول ۸۰ کیلومتر است که با نخستین بارش حجیم برف همه ساله مسدود و تا بهار سال آینده و عادی شدن شرایط جوی این این جاده همچنان بر روی خودروها مسدود می‌ماند.

شهروندان شهرستان خلخال با وجود داشتن چندین راه ارتباطی برای تردد به گیلان از جمله راه‌های خلخال - پونل، خلخال - ماسوله و خلخال - ماسال در فصول سرد سال تنها از یک راه ارتباطی خلخال به اسالم با مشخصات راه فرعی درجه دو استفاده می‌کنند.

به گفته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال در حال حاضر به استثنای محور مسدود شده خلخال به پونل که با استفاده از خاک در مبادی ورودی از سمت خلخال و همچنین گردنه زندانه در استان گیلان مسدود شده است سایر محورهای ارتباطی اصلی و فرعی این شهرستان باز و به علت وجود یخبندان سطح جاده تردد در سطح همه محورها با کمک استفاده از زنجیر چرخ صورت می‌گیرد.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشگین‌شهر نیز اعلام کرد: بدلیل بارش برف جاده هریس - مشگین‌شهر مسدود شده و تردد در این مسیر تا اطلاع ثانوی مقدور نیست.

این اداره به مردم توصیه کرده است از تردد در این مسیر جددا خودداری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر