ساعات کاری استان فارس هم بخاطر وضعیت گاز تغییر کرد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در این خصوص گفت: با دستور استاندار فارس، ساعت کار کارکنان دستگاه های اجرایی این استان در نیمه دوم دی‌ماه ۱۴۰۱ با هدف کاهش مصرف سوخت همزمان با کاهش دمای هوا تغییر کرد.

ساعات کاری استان فارس هم بخاطر وضعیت گاز تغییر کرد

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از استانداری فارس، عبدالعلی کریمی گفت: به استناد مصوبه جلسه پنجشنبه ۱۵ دی‌ماه کارگروه مدیریت سوخت زمستانی استان و دستور استاندار فارس، ساعت کار کارکنان همه دستگاه‌های اجرایی استان از روز شنبه ۱۷ دی تا پایان این ماه از ساعت ۹ تا ۱۵ تعیین شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلفند میزان کسری ساعت کاری کارکنان را بصورت دورکاری جبران کنند.

به گزارش ایسنا، اداره کل آموزش و پرورش استان فارس اما در خبری اعلام کرد که ساعت شروع و اتمام فعالیت مدارس در این استان، مانند گذشته بوده و تغییری نکرده است.

در اطلاعیه آن اداره کل، آمده است؛ "در پی صدور نامه ای از طرف استانداری فارس مبنی بر کاهش میزان ساعت کاری ادارات دولتی تا پایان دیماه به منظور کاهش مصرف سوخت و همچنین تفویض اخذ تصمیم در این خصوص در مورد نحوه فعالیت مدارس سراسر استان به آموزش و پرورش، جلسه ای با حضور اعضای شورای معاونین اداره کل و نواحی آموزش و پرورش شهر شیراز در روز جمعه ۱۶ دیماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

در این جلسه پس از طرح موضوع و استماع نظرات حاضرین، باتوجه به اینکه بسیاری از خانواده ها، بر اساس ساعات شروع و پایان حضور فرزندانشان در مدارس، اقدام به برنامه ریزی روزمره خود نموده اند و از طرفی برای جبران تعطیلی دوران ناشی از کرونا می بایست حداکثر تلاش برای حضور دانش اموزان در مدارس به کار گرفته شود موارد زیر درخصوص نحوه فعالیت ادارات آموزش و پرورش و مدارس سراسر استان فارس به تصویب رسید.

بر این اساس در استان فارس، هیچ گونه تغییری در ساعات شروع و پایان کلاس های درس مدارس انجام نخواهد شد و به جای تعطیلی آسیب زای کلاس های درس، ازاین فرصت استفاده و با بکارگیری ظرفیت معلمان عزیز به موضوع فرهنگ سازی نحوه صحیح استفاده از حامل های انرژی خصوصا گاز ، برق و آب برای دانش اموزان پرداخته تا ازطریق نقش آفرینی دانش اموزان، در رفتار فرهنگی خانواده ها نیز شاهد تغییر باشیم."

در ادامه این اطلاعیه آمده است: "دبیرخانه استانی فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف حامل های انرژی نیز در آموزش و پرورش ناحیه ۴ شیراز تشکیل و این دبیرخانه موظف شد تا در اسرع وقت، سیاست، محتوا و روش های مرتبط با این موضوع را تالیف، تدوین، طراحی و در اختیار تمامی مدارس استان قرار دهد.

لازم به ذکر است به منظور برقراری ارتباط مستمر و پشتیبانی لازم مابین مدارس، اداره کل و ادارات آموزش و پرورش سراسر استان فارس، فعالیت تمامی ادارات آموزش و پرورش سراسر استان فارس نیز بر روال گذشته و کما فی السابق ازساعت ۷:۳۰ صبح آغاز و تا ساعت ۱۵ عصر ادامه خواهد یافت."

انتهای پیام/

ارسال نظر