بوی نامطبوع در بندرعباس / محیط زیست: در حال برریست

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: تعیین منشا بویی که طی ۲ روز گذشته در غرب بندرعباس منتشر شده درحال پیگیری است و زمانی که مشخص شود اعلام می‌شود.

بوی نامطبوع در بندرعباس / محیط زیست: در حال برریست

به گزارش مملکت آنلاین، حبیب مسیحی تازیانی اظهار داشت:‌ ۲ روز است این بود در منطقه غرب بندرعباس منتشر شده که بررسی‌ها برای مشخص شدن منشاء آن از ساعت‌های اولیه با همکاری نیروهای ایمنی صنایع مستقر در غرب بندرعباس آغاز شده است.

وی ادامه داد:‌ این بررسی‌ها همچنان ادامه دارد و هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است و امید می‌رود بزودی منشاء آن مشخص شود.

موفق به برقراری تماس با فرماندار بندرعباس نشدیم و به همین علت با بخشدار مرکزی بندرعباس ارتباط برقرار شد که اظهار داشت: تا زمان مشخص شدن نتیجه بررسی‌ها نمی‌توان اظهار نظری داشت و از سویی این بود تنها منطقه غرب بندرعباس را درگیر کرده است.

سیاوش ترابی بیان کرد: ما هم پیگیر هستیم تا نتیجه مشخص شده و به مردم اعلام کنیم.

کارشناس مرکز فوریت‌های گاز هرمزگان هم اعلام کرد: بسیاری از اهالی ساکن در غرب بندرعباس از شب گذشته موضوع بوی شدید گاز را اطلاع داده‌اند و هر چه هست از سمت صنایع غرب بندرعباس است که موضوع به پالایشگاه‌ها اعلام شده تا بررسی کنند.

وی ادامه داد: اگر موردی در خطوط‌ آن‌ها رخ داده باید اعلام کنند، از سوی دیگر گاز چنین بویی ندارد.

کارشناس فوریت‌های گاز هرمزگان بیان کرد: سال گذشته هم موردی اتفاق افتاده بود که تانکرهای مواد سوختی خود را در سمت روستاهای گچین و کلمتلی شست و شو داده بودند و مواد آن‌ها را درون رودخانه ریخته بودند که منجر شده بود برای چند روز بوی شدید آن منطقه را فراگیرد.

به گفته وی: اکنون باید مشخص شود که آیا دوباره دست به همان کار زده‌اند یا اینکه لوله‌های انتقال نفت پالایشگاه‌ها دچار آسیبی شده است، به پالایشگاه‌ها تأکید شده خطوط خود را بررسی کرده و چنانچه موردی باشد برطرف سازند.

کارشناس و پاسخگوی مرکز فوریت‌های گاز هرمزگان اظهار داشت:‌ این بو که در سطح شهر بندرعباس به مشام می‌رسد براساس بررسی‌های انجام شده از خطوط شرکت گاز هرمزگان نبوده و هر چه هست از سمت صنایع و پالایشگاه هاست که باید بررسی کنند تا علت مشخص شود.

مدرسه ابتدایی احمدی روشن درغرب بندرعباس بر اثر شدت این بو تعطیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر