مرزبانی: در سه ماه اخیر ۲۵۰۰ قبضه سلاح قاچاق کشف شده است

فرمانده مرزبانی فراجا از کشف ۲ هزار و ۵۰۰ قبضه سلاح قاچاق طی سه ماه گذشته در مرزهای کشور خبر داد.

مرزبانی: در سه ماه اخیر ۲۵۰۰ قبضه سلاح قاچاق کشف شده است

به گزارش مملکت آنلاین، سردار احمدعلی گودرزی در بازدید از پاسگاه‌های مرزی دهلران اظهار کرد: مرزبانی فراجا طی سه ماه گذشته بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ قبضه سلاح جنگی و ۲۴۷ هزار فشنگ جنگی در مرزهای کشور از قاچاقچیان سلاح کشف و ضبط کرده است که از این رقم ۲۰۰ قبضه سلاح جنگی و ۳ هزار فشنگی جنگی به همراه ۲۰ نفر از قاچاقچیان مربوط به حوزه مرزی دهلران است.

فرمانده مرزبانی فراجا به همکاری متقابل با مرزبانی کشور عراق در انسداد مرزها اشاره کرد و گفت: با رایزنی‌های دیپلماسی با کشور عراق، ۲ لشگر از ارتش و مرزبانی آن کشور در نوار مرزی غرب کشور، در محدوده اقلیم کردستان عراق شامل آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه مستقر و خلاءهای مرزی دو کشور تحت پوشش امنیتی قرار گرفت.

وی با اشاره به تلاش مرزبانان در تولید امنیت پایدار در مرزهای کشور افزود: ۲۸ طرح عمرانی، امنیتی، پزشکی و رفاهی با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال در ستاد و پاسگاه‌های مرزی دهلران به بهره برداری رسید.

گودرزی در بازدید از طرح مکنا که به خوشایند سازی مکان خدمتی مرزبانان مشهور است گفت: ۳۰ پاسگاه مرزی در استان ایلام خوشایند سازی شده است.

دیدار با خانواده شهدای مرزبان و بررسی و رفع مشکلات سربازان و مرزبانان از برنامه‌های حضور فرمانده مرزبانی فراجا در دهلران بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر