۱۴۰ تن خرمای استان سیستان و بلوچستان در سیلاب اخیر از بین رفت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴۰ تن خرمای استان سیستان و بلوچستان در سیلاب اخیر از بین رفت.

۱۴۰ تن خرمای استان سیستان و بلوچستان در سیلاب اخیر از بین رفت

به گزارش مملکت آنلاین، امان الله طوقی گفت: برداشت خرما از تیرماه در سیستان و بلوچستان با ارقام زودرس کتومی، نگال و آشوبه شروع شده و با ارقام دیررس مایکلی و هلیله در اواخر آذر به پایان می‌رسد.

وی بیان کرد: خرمای مضافتی با سطح زیرکشت ۲۹هزار و ۸۱۶ هکتار و خرمای ربی با سطح زیرکشت ۲۴ هزار و ۲۷۰ هکتار بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۶۷ درصد سطح محصولات باغی استان به کشت خرما اختصاص دارد.

وی بیان کرد: از ۶۷ هزار هکتار نخلستان در سیستان و بلوچستان ۵۴ هزار هکتار بارور بوده و سالانه بیش‌از ۲۸۷ هزار تن انواع خرما در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که امسال به دلیل خسارت وارده ناشی از سیلاب سامانه بارشی مونسون و در نتیجه ترشیدگی خرما شاهد از بین رفتن۱۴۰ تن از این محصول هستیم.

طوقی اظهارداشت: خرمای تولید شده سیستان و بلوچستان علاوه‌بر استان‌های داخلی به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می‌شود.

وی گفت: بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، نیکشهر و سیب و سوران واقع شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: کشت خرما در استان زمینه اشتغال بیش‌از ۴۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر