وعده وزیر نیرو: طرح‌های احیای دریاچه ارومیه به زودی به بهره برداری می رسد

وزیر نیرو با اشاره به اتمام بخشی از طرح‌های احیای دریاچه ارومیه گفت: این طرح‌ها به مرور در ماه‌های آینده به بهره برداری می رسد که انتقال پساب بهداشتی از تبریز و ارومیه و تونل انتقال آب از مهمترین آنها است.

وعده وزیر نیرو: طرح‌های احیای دریاچه ارومیه به زودی به بهره برداری می رسد

به گزارش مملکت آنلاین، علی اکبر محرابیان امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اولین طرحی که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، انتقال پساب بهداشتی شهرهای تبریز و ارومیه به دریاچه است و تلاش می‌کنیم که تونل نیز با رفع مشکلات فنی، هر چه سریعتر تکمیل شده و انتقال آب به خوبی انجام شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم برای احیای دریاچه ارومیه اهمیت ویژه‌ای قائل بوده و رئیس‌جمهور نیز به صورت مستمر پیگیر موضوع هستند، خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی در سفر به آذربایجان‌غربی از دریاچه ارومیه بازدید کرده و بعد از بازدید نیز در جلسات دولت بر اجرای طرح‌ها و اتخاذ سیاست‌های لازم برای احیای صحیح دریاچه، تاکید مکرر داشته اند.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به اینکه در جلسه آتی دولت گزارشی از وضعیت پروژه ها ارائه خواهد کرد، افزود: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم، به اجرای پروژه‌ها سرعت ببخشیم؛ البته برخی پروژه ها شاید نیاز به تغییر سیاست داشته باشد که این باید در ستاد مورد بررسی قرار گیرد.

محرابیان آغاز برخی پروژه‌های جدید برای احیای دریاچه ارومیه را نیز ضروری دانسته و یادآور شد: استفاده از همه ظرفیت ها به ویژه در حوزه مدیریت آب و همچنین استفاده از توان دستگاه‌های مختلف نظیر وزارت جهاد کشاورزی، نیرو، کشور و حفاظت محیط زیست در راستای احیای دریاچه ارومیه بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح‌هایی از گذشته شروع شده که در شرایط موجود و با تغییراتی که امروز در ستاد با مصوبه هفته گذشته دولت اتفاق افتاد، در برخی سیاست‌های غلط باید بازنگری شود و پروژه‌های نیمه‌تمام را هرچه سریع‌تر تکمیل کنیم و پروژه‌هایی نیز که ایراد فنی دارد، در صدد رفع ایرادهای آنها هستیم.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به اینکه یکی از موضوعات بسیار مهم، مدیریت آب در بخش کشاورزی است، افزود: بین سال‌های ۸۰ تا حال حاضر، سطح زیرکشت در منطقه ۳.۵ برابر افزایش داشته که این امر به معنای مصرف فراوان آب است؛ در حالی که در این مزارع و باغات با استفاده از تکنولوژی‌ها و آبیاری نوین می‌توانیم با حفظ این اراضی، ضمن کاهش شدید مصرف آب و کمک به احیای دریاچه، از به خطر افتادن معیشت مردم نیز جلوگیری کنیم که این موارد در دستور کار دولت است.

محرابیان با اشاره به لزوم استفاده از همه پتانسیل ها به ویژه ظرفیت‌های اجتماعی و مردمی منطقه و کشور برای احیای دریاچه ارومیه، تاکید کرد: دریاچه ارومیه اهمیت ملی، بین المللی و اکولوژیکی دارد و باید از همه ظرفیت های کشور و منطقه برای احیای آن استفاده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر